3074
Sök

940 ltt misständer över 0,5 bars laddtryck och över 3000 varv!

57 Inlägg
20 maj 2014
Trådstartare
#1
Hej!, har en 940 ltt -97 som börjat misstända över 3000 varv och över 0,5 bars laddtryck! Har kört med 1 bars laddtryck utan problem förut och detta kom bara helt plötsligt! Vad kan det vara? Provat bytt intercooler, tryckrör, lambdasonden, lmm, tändspole, tändstift utan resultat!..


3 860 Inlägg
20 maj 2014
#2
Får den förlite soppa d kanske?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

57 Inlägg
20 maj 2014
Trådstartare
#3
Nej, glömde skriva det! Den drar väldigt mycket bränsle! Drar ca 3-4 liter milen!


773 Inlägg
20 maj 2014
#4
tempgivarn i toppen kanske sitter vid 3ans cylle.

57 Inlägg
57 Inlägg
20 maj 2014
Trådstartare
#6
Bytt tempgivaren nu också utan resultat!


57 Inlägg
20 maj 2014
Trådstartare
#7
Skulle det kunna vara soppafiltret som är igångsatt?, men tycker inte att den borde dra så mycket soppa då? Kanske är helt ute å cyklar!


773 Inlägg
20 maj 2014
#8
Lukas- skrev:
Skulle det kunna vara soppafiltret som är igångsatt?, men tycker inte att den borde dra så mycket soppa då? Kanske är helt ute å cyklar!

kanske men det är ju de den verkar ju gå dåligt hur som drar mkt soppa hackar osv... så verkar ju vara någe me givare osv..

57 Inlägg
57 Inlägg
22 maj 2014
Trådstartare
#10
Ingen som har några tips??, även provat byta bränsletrycksregulator utan resultat!
Bilen går typ bra när den är kall och går sämre när den blir varm??


265 Inlägg
22 maj 2014
#11
Det är ju rätt vanligt att fördelaren och fördelarlocket spökar på dessa. Jag har även haft problem med att det kommit fukt i anslutningen mellan tändspolekabeln och fördelarlocket - gav liknande symptom.

57 Inlägg
23 maj 2014
Trådstartare
#12
Tackar!, blir att kika på det imorgon!
För bytte bränsleboxen och tändningsboxen idag utan resultat också!.. satte även i chip för att se om det vart någon skillnad men icke!


Egen
277 Inlägg
23 maj 2014
#13
LuftFilter?

57 Inlägg
23 maj 2014
Trådstartare
#14
SimonT skrev:
LuftFilter?

Det är också bytt!


2 656 Inlägg
23 maj 2014
#15
Lukas- skrev:
SimonT skrev:
LuftFilter?

Det är också bytt!

lmm ?


och Dupont
581 Inlägg
23 maj 2014
#16
Lukas- skrev:
Ingen som har några tips??, även provat byta bränsletrycksregulator utan resultat!
Bilen går typ bra när den är kall och går sämre när den blir varm??

Har du kollat felkoder?
Eftersom du säger att den går bra kall men ej varm så låter det som att tempgivarn till motorn krånglar så systemet tror att motorn är kall å skickar in mer soppa. Men tycker att den inte borde dra 3-4 liter milen för det.
Bara en gissning.

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!

1 008 Inlägg
23 maj 2014
#17
Jag skulle ha inspekterat lödningarna i soppapumpsrelät och spridarrelät eller prova att byta dom.


57 Inlägg
28 maj 2014
Trådstartare
#18
Dupond skrev:
Lukas- skrev:
Ingen som har några tips??, även provat byta bränsletrycksregulator utan resultat!
Bilen går typ bra när den är kall och går sämre när den blir varm??

Har du kollat felkoder?
Eftersom du säger att den går bra kall men ej varm så låter det som att tempgivarn till motorn krånglar så systemet tror att motorn är kall å skickar in mer soppa. Men tycker att den inte borde dra 3-4 liter milen för det.
Bara en gissning.

tempgivaren är bytt, och det vart ingen skillnad.. neutral


57 Inlägg
28 maj 2014
Trådstartare
#19
240bns skrev:
Jag skulle ha inspekterat lödningarna i soppapumpsrelät och spridarrelät eller prova att byta dom.

ska kika på det! smile


Slav
1 454 Inlägg
28 maj 2014
#20
den suger inte ihop slangen mellan lmm och turbo då? kan väl även vara trigger givaren som sitter bak på blocket/vxl lådan eftersom den spökar på varv.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.


Sök