3543
Sök

S70 T5 - bromsok läcker men försvinner inget ur behållaren?

28 Inlägg
21 maj 2014
Trådstartare
Tja!

Besiktiga bilen för några veckor sedan och plockade på mig en 2a som jag blir väldigt fundersam över..
Under besiktningen visade de sig på liften att bromsoket vänster bak läckte, de bokstavligt talat pissa ut vätska när han bromsade.
Men de försvinner ingen vätska ut behållaren?!
Kollade vätskan några dagar efter och nivån låg strax under Max. Kollade förut igen (har kört rätt flitigt med bilen efter besiktningen) och i behållaren var nivån fortfarande samma.

Någon som vet vad som pågår eller kan de helt enkelt vara så att oket skulle jävlas just exakt då av alla gånger?.. smile

Bättre att ha och inte behöva, än att behöva och inte ha.

9 118 Inlägg
21 maj 2014
Hade samma sak på min Audi. Började med att det försvann lite bromsvätska, fyllde på och åkte bra länge efter det. Sen till slut fick ja fylla på efter varje gång jag kört typ. Så vore jag som du så skulle ja byta oket. Såna där saker är inte tillfälliga tyvärr....

5 700 Inlägg
21 maj 2014
Du kanske bara inte bromsat tillräckligt hårt när du kört.

Testa starta bilen och tryck allt vad du orkar på pedalen några gånger, har det gått efter bromsvätska då så har du konstaterat att bromsoket inte reparerat sig själv.

28 Inlägg
21 maj 2014
Trådstartare
Putteliten skrev:
Hade samma sak på min Audi. Började med att det försvann lite bromsvätska, fyllde på och åkte bra länge efter det. Sen till slut fick ja fylla på efter varje gång jag kört typ. Så vore jag som du så skulle ja byta oket. Såna där saker är inte tillfälliga tyvärr....

Ajajaj! De där lät inte allt för roligt sad

28 Inlägg
21 maj 2014
Trådstartare
simlar skrev:
Du kanske bara inte bromsat tillräckligt hårt när du kört.

Testa starta bilen och tryck allt vad du orkar på pedalen några gånger, har det gått efter bromsvätska då så har du konstaterat att bromsoket inte reparerat sig själv.

Kan nog va så! Ska ha in bilen på Volvo torsdag så man kan kika lite närmare på de, någon nämnde nått om att de kan vara så att oket inte sitter fast som de ska.. Glömde nämna att de var nybytt när jag köpte bilen i augusti!

Sök