Volvo 760 GLE -85. Småfix, lite uppfräschning och cleana ändringar
Kände att det skulle vara kul att göra en liten projekttråd om min bil nu när jag hunnit göra en del med den :) har dock redan ägt och pysslat med den i nästan 2,5 år men jag kommer att lägga upp bilder och info från start i... Visa mer
Grejade lite med bilen. Fick på nya regplåtar fram och bak (självklart utan eu-märke) Plockade bort reflexrampen (iaf för tillfället) Monterade pennfack Bytte bromsljuskåpa från en svart till en röd för att matcha inredningen Tillverkade en 3D-Wunderbaum. Vetefan varför ingen tänkt på det innan Bytte ut plastbiten till vänster om ratten (runt "klockändrarpinnen") till en med text på
Lite service i form av oljebyte, byte av oljefilter, stift samt byte av styrservoslang mm. (Farsan som ligger under bilen på bilden ) Hittade en donatorbil 5 minuter bort som jag kunde sno servoslang ifrån. Tog tyvärr inget annat innan den pressades men det var inte så mycket kul på och i den ändå.
Nu kommer det komma många bilder. Tog nämligen studenten förra året (vår 2013) och efter det jobbade jag några månader över sommaren på Mr.CAP inne i stan. Innan jag slutade passade jag på att göra en rejäl polering och lackbehandling av bilen, samt lite småputs här och var
På plats och redo att få lite beröring av polermaskinerna Här har jag börjat polera lite: Lite skillnad efter att bara ha gått över lite snabbt Själva poleringen klar och dags att tvätta av polermedlet, torka av och lysa efter hologram
Putsade lite under huven också. Före: Efter:
Sådär, då var det klart! resten av bilderna i detta inlägg kommer vara på hur resultatet blev Blaankt In och låta pärlan stå i det trånga garaget
Stör du dig inte på att lykt torkaren står rätt upp på vänsterglaset!??
Haha jo det gjorde jag bröt dock ner det till sin riktiga plats förut och nu sitter det inte där överhuvudtaget du kommer se när jag hunnit ikapp med uppdateringarna
Haha jo det gjorde jag bröt dock ner det till sin riktiga plats förut och nu sitter det inte där överhuvudtaget du kommer se när jag hunnit ikapp med uppdateringarna
Antar.... USA front kommer på plats? bilden längst upp på projekt tråden avslöjar lite, men grymt snygg bil för övrigt!
Antar.... USA front kommer på plats? bilden längst upp på projekt tråden avslöjar lite, men grymt snygg bil för övrigt!
Ja just det x) men det stämmer iaf tack så mycket!
Fick komma ut ur garaget efter nån vecka då det var dags att åka och börja mecka lite billjud med hjälp av polarna En sånhär fick det bli: Monterade och kopplade in stereon, drog strömkablar för slutsteg från batteriet till bagaget(snyggt draget), dubbla lågnivå från stereon till bagage(också helt diskret), drog nya högtalarkablar till alla dörrar genom originalgenomföringarna osv samt tog bort de gamla 4x10"-arna från hatthyllan som låg och feljordade
Blev hyfsat färdiga. Stereon fungerar men det måste göras en del finjusteringar på vissa ställen samt inhandlas slutsteg, basar och nya högtalare
Höstrusket började tränga sig på så jag beslutade att ställa undan bilen för vinterförvaring relativt tidigt Fylla på lite glykol (Lykttorkarna i rätt position ) Hejdå