-jakobsson skrev:
Dennisdenko skrev:
Tänk på att byta hjullager fram när du byter skivor då du har den gamla varianten, där sitter det bakre lagret pressat i skivan och är nästan omöjligt att flytta över utan att ha sönder det, det är såpass billigt och värt att byta det så gör det!!
Och fjäderbenen från 760-88an där, har den nya varianten, så om du skall använda dom så kommer bromsskivan EJ passa på spindeln, för det fjäderbenet har ett separat nav, medan du har det inbyggt i skivan.
Du kanske vet om detta? men tänkte att det är lika bra att berätta för det är inte många som har koll på det. Dom bytte variant på framhjulslager/nav/skiva till den nya, -88 så din -85a har den gamla precis som min 87a jag precis bytte allt det på
Mycket fin 760 förövrigt! Gillar den som fan
Tack för all info och de fina orden om bilen
men om jag BARA tar fjäderbenet från en 88, kan jag inte flytta över allt från mitt nuvarande ben då och få det att fungera. Om jag flyttar över nav, skivor och hela baletten alltså?
Nej, går inte, för spindeln är fastgjuten i fjäderbenet. det är spindeltappen som skiljer mellan de olika. Men gör så annars om du vill byta fjäderben, att du köper nav och skiva till den nya, lite dyrare visseligen, men lättare att arbeta med
där sitter hjullager och nav tillsammans, och skivan för sig. det är lite trixigt att byta hjullager på den gamla varianten
måste fetta in lagrena, knacka i dom i skivan, sen dra åt, men inte för hårt, och inte för löst! ganska jobbigt faktiskt. så jag rekomenderar att du lämnar tillbaka skivan du köpte och köper nya, rätt, till det nya fjäderbenet, för det är så simpelt med ett sådant!
Fan, jävla oflyt hela tin!