3844
Sök

någon som handlat av www.j-spec.se?

Supra MKIV TT
69 Inlägg
28 november 2006
Trådstartare
hej!.. jag har hittat en bil hos j-sepc som jag tänkte köpa..
men de krväer 60% förskottsbetalning

eller om man ger dom 100% i förskott bjuder dom på strålkastare och får några tusen rabatt..

vågar man göra det?

hur brukar deras bilar vara i skicket?

jag menar.. det är ju inte så kul att få hem en bil som knappt går frammåt för flera tusentals kronor..

håppas någon kan svara!
mvh jens

27 Inlägg
28 november 2006
Tja!

Roligt! Va e det för bil du tittat på?

De saker jag hört om J-Spec är bara bra, men det är ju alltid vist att göra ordentligt med bakgrundskoll innan man köper bilen. Förhoppningsvis finns det nån här inne som köpt en bil av dom!

Lycka till! //Marcus.

Supra MKIV TT
69 Inlägg
28 november 2006
Trådstartare
är sugen på den svarta supra mkiv tt som står i japan..

men det känns ju ganska läskigt och lämna iväg 180 tusen med en okänd..

någon orde vell ha handlat av dom ?? smile

Supra MKIV TT
69 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
Peter_J_H skrev:
Hejsan..

Jag har varit och pratat med J-Spec 2 gånger. Det verkar vara riktigt seriösa och trevliga, i alla fall de som jag talade med...

Var och kollade på en Skyline R33 GTR. Kollade lite och pratade med dem om bilen.. De visade mig allt som var bra och allt som var fel på bilen så att jag visste om det. (repa på en skärmkant, lite lack saknades på bagageluckan. Ett säte var lite slitet..)  Lacka om bilen och byta stolar hade jag ändå tänkt göra så det hade inte varit några problem alls att köpa bilen. Ångar att jag inte gjorde det, men det kommer nog fler chanser!

Självklart är det konstigt att bara "ge bort" 180 000:- sådär. Kan du inte ringa och träffa dem? Skulle själv inte köpt en bil utan att först prata med dem jag ska köpa den av!

jo men dom ligger 40 mil från mej.. så det går tyvär inte..
har bara prata med carl genom mail än så länge.. så tänkte ringa han när jag fått allt klart för mej.. men värkar ju vara fin kille..

2 014 Inlägg
29 november 2006
De flesta importörer som tar in bilar från Japan kräver någon sorts förskottsbetalning, så det får du nog räkna med.

Även om du importerar själv får du betala hela bilen i förskott innan den skeppas från Japan.

Enda undantaget är om du lyckas hitta någon importör som håller bilar i lager, men såväl det slaget av importörer såväl som det antal bilar de har i lager är nog ganska få.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Supra MKIV TT
69 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
jo visst är det så!

men meningen med tråden var att få reda på om någon haft problem med j-sepc eller liknande..

men uppfattningen jag fått av dom nu så har dom inget att dölja men det kan ju bero på att dom är duktiga på att skriva med smile

Supra MKIV TT
69 Inlägg
2 december 2006
Trådstartare
är det värkligen ingen som handlat av dom? =S

324 Inlägg
2 december 2006
Har en polare som handlat bil där och där var inge problem alls med dom. Det tog bara längre tid en vad dom sakt från börgan men annars va det inga problem alls.
Lycka till

Sök