3077
Sök

Volvo v40 2,0t som inte vill starta varm

1 Inlägg
11 juni 2014
Trådstartare
tja. Har en v40 2,0t 00 som inte vill starta när den e varm. problemet började med att den gick lite ryckigt i typ 10 sekunder när jag körde på motorvägen. svängde av o stannade till vid en mack o tankade o när jag sen skulle starta bilen så gick det inte att starta. satt o väntade i en timme innan den gick att starta. körde sen lite o stannade igen o då märkte jag att motorn snurrade på 2000 varv i friläge för att sen hoppa ner till 800 rpm o sen upp till 1500 rpm osv. körde hem sen o parkerade den. dagen efter jag startade den så gick den hur bra som helst i början men samma problem återkom så fort motorn blev varm plus att tempvisaren hoppade upp o ner o till slut så stannade den på lägsta läget. är inte bilkunnig för 5 öre så jag undrar vad som kan vara för fel på den.
måste tillägga att motorlampan har lyst i 3 år pga att lambdasonden efter katalysatorn hade lagt av (nån kabel av enligt verkstan)men den har funkat bra ändå förutom lite svartrök när motorn vart kall. enligt min bilmek så var det inga problem att köra så o bilprovningen har godkänt den 3 ggr med motornlampan tänd eftersom den e äldre än 02 och avgasvärdena har varit ok då jag kört in den till besiktningen varm. Kan nån kanske veta vad det kan vara för fel?? tacksam för alla svar smile

Sök