Hmm, låter som den inte får de den ska..
Du kan kolla spridarna genom att starta bilen på tomgång, sen poppa huven och sen tar du ur en kontakt i taget från var och en spridare. Där märker du direkt om någon av dom inte är med. Glöm inte att sätta tillbaka kontakten innan du testar nästa.
Du kan göra samma sak med LMM, luftmassemätaren , bilen på tomgång och dra kontakten, och så fort den är ur ska bilen gå i link home läge, alltså den går som en potta skit...
Du skriver att den går kasst på tomgång, dra kontakten från tomgångsmotorn, du hittar den under insuget, samma sak där, ta kontakten och se om du märker skillnad på tomgången. Om den är kass så borde du inte märka något , i annat fall så börjar bilen gå upp och ner i varv, precis som att den vill dö men ändå inte.
Finns säkert mycket mer du kan testa, dock en 90-talare så kolla felkoder..
Felkoder bränsle:
1-1-1 Inga fel
1-1-2 Fel i styrenheten
1-1-3 Insprutningsventil fel
1-2-1 Fel i signal från luftmassmätaren
1-2-3 Signal från kylvätsketemperaturmätaren saknas
1-3-1 Varvtalssignal saknas
1-3-2 Fel batterispänning
1-3-3 Tomgångsläget på spjällkontakten fel
2-1-2 Fel på signal från lambdasonden
2-1-3 Fullastläget på spjällkontakten fel
2-2-1 Lambdaregleringen fel
2-2-3 Signal fel från tomgångsventilen
2-3-1 Lambdaregleringen fel
2-3-2 Lambdaregleringen fel
2-3-3 Tomgångsventilen fel
3-1-1 Hastighetsmätarsignal saknas
3-1-2 Signal för knackuppfettning saknas
3-2-2 Renbränning av tråden ur funktion
Felkoder tändning:
1-1-1 Inga fel
1-4-2 Fel i styrenhet, motorn går med nedsatt tändning
1-4-3 Fel i knackgivare, motorn går med nedsatt tändning
1-4-4 Lastsignal saknas
2-1-4 Fel i varvtalsgivare
2-2-4 Temperaturmätare felaktig
2-3-4 Fel i spjällkontakt, motorn går med nedsatt tändning