2934
Sök

Volvo 240 - 75 renovering och trimning

Tjenare, jag ska renovera och rusta upp en 244 från 75 så jag kan ha den som förstabil och glida runt med när den är klar. Så nu gäller det bara för dig att luta dig tillbaka och njuta av hur det blir med bilen :)

47 800 Visningar
Uppdaterades senast 9 maj 2015
404 Inlägg
10 mars 2015
#61
En gammal klassiker
Detta gillas
Följer helt klart detta

Fint jobb med svetsningen
Senast redigerat av Volvoknugge (10 mars 2015)

Alla kan inte köra Volvo
Alla kan inte va bäst

115 Inlägg
14 mars 2015
Trådstartare
#62
Brago skrev:
Ang 1030 & 1031 så har 1031an större krondrev tex. de syns rätt väl på diffhuset då 1031 har en upphöjjning medans 1030 inte har de smile

http://www.willyclayband.se/fredde/1030vs1031.jpg

Ja men där ser man :3 men tänkte nog ta en 740 1031 istället för det är lite lättare att hitta än en 240 1031 så jag svetsat bara dit fästen till där 240 har och kör med det hade jag tänkt för de är också lättare att hitta diff till 740 än 240 + att jag har en slungdiff liger hemma wink

Alla räserbilar är röda :)
Kolla in min renovering och trimning av en Volvo 244 från 75 :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=293975

115 Inlägg
14 mars 2015
Trådstartare
#63
Volvoknugge skrev:
En gammal klassiker
Detta gillas
Följer helt klart detta

Fint jobb med svetsningen

Ja dom är fin dom gamla smile
Tackar
Tackar
Mja dom blir bättre iaf tongue

Alla räserbilar är röda :)
Kolla in min renovering och trimning av en Volvo 244 från 75 :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=293975

762 Inlägg
14 mars 2015
#64
zoberman skrev:
Brago skrev:
Ang 1030 & 1031 så har 1031an större krondrev tex. de syns rätt väl på diffhuset då 1031 har en upphöjjning medans 1030 inte har de smile

http://www.willyclayband.se/fredde/1030vs1031.jpg

Ja men där ser man :3 men tänkte nog ta en 740 1031 istället för det är lite lättare att hitta än en 240 1031 så jag svetsat bara dit fästen till där 240 har och kör med det hade jag tänkt för de är också lättare att hitta diff till 740 än 240 + att jag har en slungdiff liger hemma wink

Om du ska ta en 740 bakaxel så måste du bredda hjulhusen ganska mycket för den är 11 cm bredare än en 240 bakaxel, eller om du kortar bakaxeln. 740 bakaxeln har en spårvidd på 1460 mm och 240 har en spårvidd på 1350 mm. smile

Så det är nog enklare att leta reda på en 240 1031 bakaxel och bara flytta över differentialen, Volvo har nämligen samma diffklump i 240, 740 och 940 med 1031. Så delar ifrån en 1031 från 740 passar i 1031 till 240. Det som skiljer är längden drivaxlarna. smile


115 Inlägg
17 mars 2015
Trådstartare
#65
Garagemuppen skrev:
zoberman skrev:
Brago skrev:
Ang 1030 & 1031 så har 1031an större krondrev tex. de syns rätt väl på diffhuset då 1031 har en upphöjjning medans 1030 inte har de smile

http://www.willyclayband.se/fredde/1030vs1031.jpg

Ja men där ser man :3 men tänkte nog ta en 740 1031 istället för det är lite lättare att hitta än en 240 1031 så jag svetsat bara dit fästen till där 240 har och kör med det hade jag tänkt för de är också lättare att hitta diff till 740 än 240 + att jag har en slungdiff liger hemma wink

Om du ska ta en 740 bakaxel så måste du bredda hjulhusen ganska mycket för den är 11 cm bredare än en 240 bakaxel, eller om du kortar bakaxeln. 740 bakaxeln har en spårvidd på 1460 mm och 240 har en spårvidd på 1350 mm. smile

Så det är nog enklare att leta reda på en 240 1031 bakaxel och bara flytta över differentialen, Volvo har nämligen samma diffklump i 240, 740 och 940 med 1031. Så delar ifrån en 1031 från 740 passar i 1031 till 240. Det som skiljer är längden drivaxlarna. smile

Läste nån stanns att det gick att byta differentialen från 740 till 240 men sen när jag frågade några polare så sa dom nej så jag trodde inte de gick men aa där ser man tongue Då blir det att hitta en 240 och en 740 1031 då! big_smile  Tack för hjälpen smile Det uppskattas tongue

Alla räserbilar är röda :)
Kolla in min renovering och trimning av en Volvo 244 från 75 :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=293975

762 Inlägg
17 mars 2015
#66
zoberman skrev:
Garagemuppen skrev:
zoberman skrev:

Ja men där ser man :3 men tänkte nog ta en 740 1031 istället för det är lite lättare att hitta än en 240 1031 så jag svetsat bara dit fästen till där 240 har och kör med det hade jag tänkt för de är också lättare att hitta diff till 740 än 240 + att jag har en slungdiff liger hemma wink

Om du ska ta en 740 bakaxel så måste du bredda hjulhusen ganska mycket för den är 11 cm bredare än en 240 bakaxel, eller om du kortar bakaxeln. 740 bakaxeln har en spårvidd på 1460 mm och 240 har en spårvidd på 1350 mm. smile

Så det är nog enklare att leta reda på en 240 1031 bakaxel och bara flytta över differentialen, Volvo har nämligen samma diffklump i 240, 740 och 940 med 1031. Så delar ifrån en 1031 från 740 passar i 1031 till 240. Det som skiljer är längden drivaxlarna. smile

Läste nån stanns att det gick att byta differentialen från 740 till 240 men sen när jag frågade några polare så sa dom nej så jag trodde inte de gick men aa där ser man tongue Då blir det att hitta en 240 och en 740 1031 då! big_smile  Tack för hjälpen smile Det uppskattas tongue

Skillnaden mellan 240 och 740/940 axlarna är bredden på drivaxlarna (även infästningarna), men det som är inne i diffklumpen är det samma. Så egentligen behöver du bara leta upp en 1031 till 240 och en annan diff. smile Jag läste att man tydligen måste man korta en av drivaxlarna med ca 5 mm om man ska köra med slungdiff i 240. Fast det är ju mindre jobb än få 740 axeln att passa smile

Sedan finns det ju original lamelldiffade 240 bakaxlar, dock lite svåra att få tag i. smile


115 Inlägg
18 mars 2015
Trådstartare
#67
Garagemuppen skrev:
zoberman skrev:
Garagemuppen skrev:

Om du ska ta en 740 bakaxel så måste du bredda hjulhusen ganska mycket för den är 11 cm bredare än en 240 bakaxel, eller om du kortar bakaxeln. 740 bakaxeln har en spårvidd på 1460 mm och 240 har en spårvidd på 1350 mm. smile

Så det är nog enklare att leta reda på en 240 1031 bakaxel och bara flytta över differentialen, Volvo har nämligen samma diffklump i 240, 740 och 940 med 1031. Så delar ifrån en 1031 från 740 passar i 1031 till 240. Det som skiljer är längden drivaxlarna. smile

Läste nån stanns att det gick att byta differentialen från 740 till 240 men sen när jag frågade några polare så sa dom nej så jag trodde inte de gick men aa där ser man tongue Då blir det att hitta en 240 och en 740 1031 då! big_smile  Tack för hjälpen smile Det uppskattas tongue

Skillnaden mellan 240 och 740/940 axlarna är bredden på drivaxlarna (även infästningarna), men det som är inne i diffklumpen är det samma. Så egentligen behöver du bara leta upp en 1031 till 240 och en annan diff. smile Jag läste att man tydligen måste man korta en av drivaxlarna med ca 5 mm om man ska köra med slungdiff i 240. Fast det är ju mindre jobb än få 740 axeln att passa smile

Sedan finns det ju original lamelldiffade 240 bakaxlar, dock lite svåra att få tag i. smile

Varför behöver man bara korta en av drivaxlarna? Och 1031 till 240 köpte jag av en polare idag (kommer nog bilder och sånt på de ikväll) Och har som sagt en slungdiffklump från en 740 men är osäker på ifall det är från en 1031 men det märker vi också ikväll så tongue

Alla räserbilar är röda :)
Kolla in min renovering och trimning av en Volvo 244 från 75 :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=293975

762 Inlägg
18 mars 2015
#68
zoberman skrev:
Garagemuppen skrev:
zoberman skrev:

Läste nån stanns att det gick att byta differentialen från 740 till 240 men sen när jag frågade några polare så sa dom nej så jag trodde inte de gick men aa där ser man tongue Då blir det att hitta en 240 och en 740 1031 då! big_smile  Tack för hjälpen smile Det uppskattas tongue

Skillnaden mellan 240 och 740/940 axlarna är bredden på drivaxlarna (även infästningarna), men det som är inne i diffklumpen är det samma. Så egentligen behöver du bara leta upp en 1031 till 240 och en annan diff. smile Jag läste att man tydligen måste man korta en av drivaxlarna med ca 5 mm om man ska köra med slungdiff i 240. Fast det är ju mindre jobb än få 740 axeln att passa smile

Sedan finns det ju original lamelldiffade 240 bakaxlar, dock lite svåra att få tag i. smile

Varför behöver man bara korta en av drivaxlarna? Och 1031 till 240 köpte jag av en polare idag (kommer nog bilder och sånt på de ikväll) Och har som sagt en slungdiffklump från en 740 men är osäker på ifall det är från en 1031 men det märker vi också ikväll så tongue

Jag läste att en av drivaxlarna kommer för långt in och gör sönder differentialen smile Jag har för mig att det är den högra, men det märker du.

Jag är ganska säker på att det är samma differentialer på 1030 och 1031, det som skiljer axlarna åt är kronhjulet och pinjong. smile
Sen finns det ju olika utväxlingar i bakaxlarna, så sitter det ett kronhjul på differentialen så till att det är likadant som det du tog ut, annars får du byta ut det mot det gamla. smile


115 Inlägg
18 mars 2015
Trådstartare
#69
Garagemuppen skrev:
zoberman skrev:
Garagemuppen skrev:

Skillnaden mellan 240 och 740/940 axlarna är bredden på drivaxlarna (även infästningarna), men det som är inne i diffklumpen är det samma. Så egentligen behöver du bara leta upp en 1031 till 240 och en annan diff. smile Jag läste att man tydligen måste man korta en av drivaxlarna med ca 5 mm om man ska köra med slungdiff i 240. Fast det är ju mindre jobb än få 740 axeln att passa smile

Sedan finns det ju original lamelldiffade 240 bakaxlar, dock lite svåra att få tag i. smile

Varför behöver man bara korta en av drivaxlarna? Och 1031 till 240 köpte jag av en polare idag (kommer nog bilder och sånt på de ikväll) Och har som sagt en slungdiffklump från en 740 men är osäker på ifall det är från en 1031 men det märker vi också ikväll så tongue

Jag läste att en av drivaxlarna kommer för långt in och gör sönder differentialen smile Jag har för mig att det är den högra, men det märker du.

Jag är ganska säker på att det är samma differentialer på 1030 och 1031, det som skiljer axlarna åt är kronhjulet och pinjong. smile
Sen finns det ju olika utväxlingar i bakaxlarna, så sitter det ett kronhjul på differentialen så till att det är likadant som det du tog ut, annars får du byta ut det mot det gamla. smile

Men då kan kan jag väl bara flytta över kronhjulet från 240 1031an till slungdiffklumpen som jag har? Eller hur sitter kronhjulet fast i diffklumpen? tongue

Alla räserbilar är röda :)
Kolla in min renovering och trimning av en Volvo 244 från 75 :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=293975

762 Inlägg
18 mars 2015
#70
zoberman skrev:
Garagemuppen skrev:
zoberman skrev:

Varför behöver man bara korta en av drivaxlarna? Och 1031 till 240 köpte jag av en polare idag (kommer nog bilder och sånt på de ikväll) Och har som sagt en slungdiffklump från en 740 men är osäker på ifall det är från en 1031 men det märker vi också ikväll så tongue

Jag läste att en av drivaxlarna kommer för långt in och gör sönder differentialen smile Jag har för mig att det är den högra, men det märker du.

Jag är ganska säker på att det är samma differentialer på 1030 och 1031, det som skiljer axlarna åt är kronhjulet och pinjong. smile
Sen finns det ju olika utväxlingar i bakaxlarna, så sitter det ett kronhjul på differentialen så till att det är likadant som det du tog ut, annars får du byta ut det mot det gamla. smile

Men då kan kan jag väl bara flytta över kronhjulet från 240 1031an till slungdiffklumpen som jag har? Eller hur sitter kronhjulet fast i diffklumpen? tongue

Japp, jag är ganska säker på att det ska gå att göra så. smile Det ska sitta med bultar. smile


115 Inlägg
18 mars 2015
Trådstartare
#71
Garagemuppen skrev:
zoberman skrev:
Garagemuppen skrev:

Jag läste att en av drivaxlarna kommer för långt in och gör sönder differentialen smile Jag har för mig att det är den högra, men det märker du.

Jag är ganska säker på att det är samma differentialer på 1030 och 1031, det som skiljer axlarna åt är kronhjulet och pinjong. smile
Sen finns det ju olika utväxlingar i bakaxlarna, så sitter det ett kronhjul på differentialen så till att det är likadant som det du tog ut, annars får du byta ut det mot det gamla. smile

Men då kan kan jag väl bara flytta över kronhjulet från 240 1031an till slungdiffklumpen som jag har? Eller hur sitter kronhjulet fast i diffklumpen? tongue

Japp, jag är ganska säker på att det ska gå att göra så. smile Det ska sitta med bultar. smile

Fan va skönt att höra! så den inte sitter fastgjuten iaf! big_smile

Alla räserbilar är röda :)
Kolla in min renovering och trimning av en Volvo 244 från 75 :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=293975

115 Inlägg
11 april 2015
Trådstartare
#72
Tjenare, ville vara säga att det kommer ett gäng bilder snart igen. Så fort jag bara hittar sladden till systemkameran så jag kan skicka bilderna till datorn smile tog några extra fina bilder på lite saker :p men det kommer komma upp snart!

Hörs tills vidare!

Alla räserbilar är röda :)
Kolla in min renovering och trimning av en Volvo 244 från 75 :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=293975

786 Inlägg
11 april 2015
#73
Fräänt smile

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813

115 Inlägg
6 maj 2015
Trådstartare
#74
Tjenare! Jag är ju så himla duktig på att vara aktiv här på tråden så de blir bara stora klumpar när inläggen kommer så det kanske inte kommer vara i ordning då det va ett tag sen jag gjorde vissa av dom här sakerna så jag kommer inte ihåg vilken ordning allt hände i.

Men men! Nu tycker jag iaf att jag ska fortsätta berätta om vad som hänt hittills smile

Tänkte börja med att visa några fina bilder jag tog med morsans systemkamera på 240n och t5an smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-edc94a22d53683c55232db2a485bb04b_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-d12973bfc534f425221388339baaa3e2_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-0e9305fe2f7e331472aecbf087e336b7_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-55b865b3ecaf2e5ada2cff675671e071_large.jpg

Sa till farsan att jag tyckte att vi borde köpa en hetvattentvätt till att tvätta underredet på bilen och till annat också såklart. Så när jag berättar det så säger han att vi redan har en fast den står hos hans polare och någon slang eller nått är trasigt. Den är lite uråldrig men funkar säkert prima (har inte lagat den än) smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-8bf4232459553bd0e641764a5bab02c2_large.jpg

Fortsatte såklart också bygget av vaggan och svetsade dit kofångarfästena bak.
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-1ae84992d895e0dc6e7425fb53750171_large.jpg
(Bara första fogen, jag lägger sen 3 till uppe på den där för att det ska hålla)
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-71d66cd7daa25e4cfb68aa2d23f06c92_large.jpg

Tyckte att dom skulle förstärkas så det inte skulle gå sönder tongue
Före:
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-1108d9fcea7956b1303bc6ab91ed2550_large.jpg
Efter: (dock bara ditlagda på bilden roll )
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-3ddae9966a5e067b14e3eb5618259f99_large.jpg

Det här tror jag kommer hålla iaf smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-bfc324a5323a071306455cde29f7a1cd_large.jpg

Här är plattan till andra sidan som jag byggde i skolan av 2st tunnare plåtbitar
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-1d9f18cac6ed6a1298e815c18dff40fd_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-cc0d77e4556400926f39c2b6f72c93b6_large.jpg

Kapade till förstärkningarna till stativen bara för att dom skulle ha något iaf tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-8c289ea4f1bae6a1b4d8bc7694b258ae_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-2095592def09f385d85dfafae8649658_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-5c160738a0053875403c85d7725d01d6_large.jpg


Förstärkningarna punktade smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-de798195646f574a37ac3bddd2ccef5f_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-96ee551171ca65b31fc21f6d96a01e1f_large.jpg

Och helsvetsade:
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-1e801d096280006c7727245d3ab8fc05_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-87443b8c668b27f88beee19f26d03d52_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-e5ebadf361c656a70d2b42eda7c00ca6_large.jpg

Svetsade också fast förstärkningarna på stativen big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-c0190e897a35fb56c505518fa40732c0_large.jpg

Sen va vaggan klar och färdig för att snurra bilen big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-7ca6a7924e6e0a60c197b0fd7ab88d34_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-52a7bc339d364351d3eb0e696a8f6e7e_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-0e08765da0df15818d69e537f74d0dc2_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-113ad1750c8acf79afa719fedd4c0901_large.jpg

Testade också den här trissan jag köpte från biltema som funkade skitbra att ta bort underredsmassa med! smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-9bca20fcba121d234e305f3386a51996_large.jpg

De blev lite skillnad från innan tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-d3f8cb7b2af1fe34d5cdc0e9c7f034d4_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-01e6dcdce1c14e77495057881606bd37_large.jpg

Köpte en ny bakaxel eftersom min andra inte var en 1031a så köpte en 1031 av en polares polare smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-0939dc9e208622c05d52fa18dd5be3d2_large.jpg

Började skruva ner framvagnen för den ska ändå förses med polyesterbussningar och massa annat smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-22b02176581d66981640d89ae7b7d9ee_large.jpg

Fjäderbenen ska också renoveras och blästras smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-c9499dbd8b1ed955b05b7a4f49f62c03_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-d0f313890c0170cb350045908eea5e3c_large.jpg

Båda va skapligt fräscha bortsett från all rost och smuts tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-07cfd3ef6a2faa58336f9ecc3d551cc4_large.jpg

En länkarm nere:
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-0faa205534c69f5a080d02e1fa09a953_large.jpg

Två länkarmar nere:
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-bb52f242297ee369a62c3e115dd26dc5_large.jpg

Sen skruvades framvagnen ner
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-36ebcce4ce7128849e02a859b58bcb9c_large.jpg

Allt det här ska blästras och fixas i ordning
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-1180314e9db2b740e072795e790a274c_large.jpg

Försöker övertala föräldrarna om att vi ska köpa nu svetstub eftersom våran är dyr att fylla på och pytteliten sad
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-02c7499809f897e4f7ba4b7f14ff8073_large.jpg

Vill också att vi ska köpa en ny kompressor så jag kan bygga blästerskåp och börja blästra prylar hemma smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-e70355a9b77dadbd306889ca34ea3e9d_large.jpg

Jag ska också försöka fixa lite organisation i garaget med alla verktyg och sånt smile och har dom här tavlorna hittills smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-237f759ee707a8ddc01e3add8aaaca6d_large.jpg

Dom ska hänga här hade jag tänkt fast isf flyttar vi också på pappersrullen så den inte hänger mitt i allt tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-820f9995c8f63a1c80b22de942689677_large.jpg

Pingisbordet är utslängt för det bara tog plats och det blev lite trångt tongue så den rök
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-8413b70f84c7cf22209bb78e5e8f6079_large.jpg

Och den gamla bakaxeln slängdes ut till den nya
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-55744fe938f3c00deedecc5a67a9efe3_large.jpg

Fast istället så drog jag in den nya bakaxeln och började skruva isär den så ställde den på 2st pallbockar och började tömma ur oljan smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-1cef7ca178f0993a43331c79149c3ab5_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-df389c89676e60fcf54865da835e8972_large.jpg

Tog bort diffhuslocket också smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-b69554a663e29daf9f614f25d53e3655_large.jpg

Nu ska bara drivaxlarna ut och sen diffklumpen smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-8829d9f879b0646275c8e03e3c65bb4d_large.jpg

Och sen ska den här i eftersom det ör en slungdiffklump tongue Men Måste byta kronhjul eftersom 1031 har större kronhjul än 1030
https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202844/202844-6cdff5eceb98a23b9e7bcc2c0188748d_large.jpg

Det är allt för mig för tillfället men i helgen borde det bytas diffklump och slipa ner hela bakaxeln och på med nu färg också, Hammarlack 4 ever wink Ska försöka uppdatera oftare om ni vill men men! Vi syns och hörs tills nästa gång smile

Alla räserbilar är röda :)
Kolla in min renovering och trimning av en Volvo 244 från 75 :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=293975

404 Inlägg
6 maj 2015
#75
Jävligt bekvämt med vagga
Ska te sommarn bygga en fast på hjul så man kan dra den lite hit och dit
Ser bra ut för övrigt
Vad ska du köra med för bläster sen då?

Alla kan inte köra Volvo
Alla kan inte va bäst

115 Inlägg
7 maj 2015
Trådstartare
#76
Volvoknugge skrev:
Jävligt bekvämt med vagga
Ska te sommarn bygga en fast på hjul så man kan dra den lite hit och dit
Ser bra ut för övrigt
Vad ska du köra med för bläster sen då?

Jo det är det verkligen fast höjde stativen lite för dåligt för hade jag höjt dom 5 eller 10cm till så hade jag kunnat slängt upp bilen rakt på sidan smile men de är ju inte så svårt att höja de lilla smile
Jahaja smile min har ju några små hjul så det går att putta fram och tillbaka lite lätt men o svänga o vrida mer skulle inte sitta fel så det kommer nog bli prima tongue
Tack tack smile
Tänkte bygga en sandbläster av en enkubiks vattentunna smile då får man in redigt stora prylar och sanden går ju att återanvända så det blir lätt att bygga också smile

Alla räserbilar är röda :)
Kolla in min renovering och trimning av en Volvo 244 från 75 :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=293975

786 Inlägg
7 maj 2015
#77
Ser vi har samma svets wink Vad tycker du om den?

Ser faktist skit nice ut må ja säga big_smile Jobba på.

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813

115 Inlägg
7 maj 2015
Trådstartare
#78
Volvo240Driver skrev:
Ser vi har samma svets wink Vad tycker du om den?

Ser faktist skit nice ut må ja säga big_smile Jobba på.

Mja jag tycker han är lite klen men de kanske är för det är 1fas men han duger gott och väl till smile eller aa de tycker jag iaf men inte polarna som är lite bortskämda och har en sprojlans ny hmm

Man tackar smile jo det ska jag smile I helgen kommer de föhoppnigsvis bilder för ja ska slipa ner bakaxeln och fixa den smile men kanske inte för ska kanske åka och kolla på drifting SM på Gröndal big_smile

Alla räserbilar är röda :)
Kolla in min renovering och trimning av en Volvo 244 från 75 :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=293975

18 Inlägg
8 maj 2015
#79
Jonthe approve's! Grymt gjort! Förhoppnings viss är de inte långt kvar tills man får börja med 144, man får inspiration av tråden big_smile


115 Inlägg
9 maj 2015
Trådstartare
#80
Jonthe744 skrev:
Jonthe approve's! Grymt gjort! Förhoppnings viss är de inte långt kvar tills man får börja med 144, man får inspiration av tråden big_smile

Haha tur de smile tackar, vad är det som håller dig tillbaka från att börja med den då? Haha tack tack smile du får väl ringa sen också om du behöver hjälp eller nått wink
Senast redigerat av zoberman (9 maj 2015)

Alla räserbilar är röda :)
Kolla in min renovering och trimning av en Volvo 244 från 75 :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=293975


Sök