Tjäna! legat på lat sidan med tråden nu kände jag.... men men jag vart iaf klar med bilen till tisdagen som planerat MEN, dagen innan vi skulle rulla igång den så fick jag inte i några växlar... så jag tröttna ur lite när jag skruvat från 12 på förmiddagen till 6 på morgonen nästan hela veckan så jag putta undan bilen och tänkte slå en kik på de när jag kom hem från stockholm igen men kunde inte släppa de så va bara tvungen att kolla kopplings wiern en sista gång och mycket riktigt, den va för spänd så kopplingen låg i hela tiden, så jag fick i växlarna hela tiden. så på tisdagen kom en kopis över och vi rulla igång bilen, starta hur fint som helst, och jag hade en hand pump som syns på en bild och sög fram diesel så man slapp nöta... fick även startmotorn i tisdags men va alldeles för lat för att koppla in den för ville bara ha igång den, aja sen gick den ett tag och jag å polaren va ute och åkte en sväng sen dog den bara men vi glöde och rulla igång den igen sen dog den igen så jag starta den igen sen tröttna jag och körde hem den, när jag skulle köra i den på gården så dog den igen och då såg jag felet, de läcker läcker diesel vid pumpen... så nu har jag åkt till stockholm och bilen fick stå kvar, fixar läckan när jag kommer hem till dalarna igen!
har en del bilder men tror de bara blir löjligt om jag ska ladda upp alla men låter bilderna tala lite för sig själva
m47 med m46 d24 spräng kåpa, passar inte helt hundra, måste vara tjockare packning på m46 eller nåt för drar man åt skruvarna till kåpan så snurrar axeln tungt men de funkar iaf.
240 oljetråg VS 940 turbo tråg till vänster. när d24orn sitter i 240 så sitter oljestickan i trågen och i 940 så sitter stickan i blocket, alltså fanns de inte hål för stickan när jag satte 940 tråg på 240 d24an, får helt enkelt lita på att oljetrycks givaren säger till i tid...
Va lite knepigt att få i den utan våld med tanke på att balken inte stämmer med motorn.. men de gick, dock ska jag nog bygga egna motor fästen eller byta balken nån gång! och jag vet att de ser för jävligt ut under huven.. men de är panik skruvat för att kunna åka med den till stockholm med den, dock sket ju de sig men men ska fixas till lite under huven sen.
Får väl bli allt för denna gång, kommer nog bli uppdatering närmare vecka 31 då de är CCW och hade tänkt att få iordning den till de och försöka få ett gott stuk på den
hörs!