3187
Sök

Den nya skatten....

1 414 Inlägg
30 november 2006
#21
3215:- för min 9-3'a...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

4 554 Inlägg
30 november 2006
#22
min är billigare iår.. sist jag betalade betalade jag 1487:- nu får jag betala 1452:- för golfen då.. min skatt är viktbaserad.. och antagligen är de väl så att skatten på en golf v6 är dyrare för en v6a väger mer än min 1.6a

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
30 november 2006
#23
För fordon FETBIL är skatten 2733:-  per år. sad sad sad sad sad







(önskar iaf att jag hade den regskylten tongue)


Smack that ass!!
2 953 Inlägg
30 november 2006
#24
Fordonet uppfyller inte kraven för CO2-beskattning. Därför beskattas det efter vikt även fortsättningsvis.

För fordon raggar volvo är skatten 1635:- per år.
Fabrikat: VOLVO 244-881 GL
Färg: RÖD

I trafik första gång: 19870820
Fordonsslag: PB

  Drivmedel: BENSIN

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

501 Inlägg
30 november 2006
#25
Fordonet uppfyller inte kraven för CO2-beskattning. Därför beskattas det efter vikt även fortsättningsvis.

För fordon XXXXXX är skatten 2184:- per år.
Fabrikat: BMW 525 IA
Färg: MBLÅ

I trafik första gång: 19931129
Fordonsslag: PB

Drivmedel: BENSIN

OBS: Ironi

155 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
#26
FL3JM skrev:
För fordon FETBIL är skatten 2733:-  per år. sad sad sad sad sad







(önskar iaf att jag hade den regskylten tongue)
AHHH då kan du ju tänka på att min lilla golf är dyrare än din stora magnum... Något är sjukt i sverige...


///Micke

Drive fast. Live freeeeeee

155 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
#27
Founder skrev:
3215:- för min 9-3'a...
Skojar du???? fan de är ju sjukt...............

Drive fast. Live freeeeeee

155 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
#28
xorox_88 skrev:
Fordonet uppfyller inte kraven för CO2-beskattning. Därför beskattas det efter vikt även fortsättningsvis.

För fordon raggar volvo är skatten 1635:- per år.
Fabrikat: VOLVO 244-881 GL
Färg: RÖD

I trafik första gång: 19870820
Fordonsslag: PB

  Drivmedel: BENSIN
Och hur i H-vete kan denna vara billigare än min, Den lär väl spy ut mer avgaser än min bil. (inget illa menat om din bil)  Men vart är detta land på väg???

Fan störta Moderat SVINEN det enda de har gjort den de tog över är till att höja precis allt FY FAN

///Micke

Drive fast. Live freeeeeee

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
30 november 2006
#29
Mr_m skrev:
Och hur i H-vete kan denna vara billigare än min, Den lär väl spy ut mer avgaser än min bil. (inget illa menat om din bil)  Men vart är detta land på väg???

Fan störta Moderat SVINEN det enda de har gjort den de tog över är till att höja precis allt FY FAN

///Micke
En sak som märks i ditt inlägg är att skolan får för lite pengar, och det är faktiskt pga sossarna.

Den nya skatten beror inte på moderaterna, det var sossarna som fixade den. Att göra sånt där tar tid nämligen.

Alltid lika irriterande när folk gnäller över moderaterna, för i nästan alla fall så beror det på att personen i fråga saknar någon som helst allmänbildning. Det mesta är sossarnas fel och det kommer ta tid att reparera det dom ställt till med under deras mandatperiod.
Senast redigerat av FL3JM (30 november 2006)


84 Inlägg
30 november 2006
#30
Plocka bort de polerade ÖLLAT från stolen nu, han gör ju bara saker sämre...!!!


www.kudoz.se
3 802 Inlägg
30 november 2006
#31
FL3JM skrev:
Mr_m skrev:
Och hur i H-vete kan denna vara billigare än min, Den lär väl spy ut mer avgaser än min bil. (inget illa menat om din bil)  Men vart är detta land på väg???

Fan störta Moderat SVINEN det enda de har gjort den de tog över är till att höja precis allt FY FAN

///Micke
En sak som märks i ditt inlägg är att skolan får för lite pengar, och det är faktiskt pga sossarna.

Den nya skatten beror inte på moderaterna, det var sossarna som fixade den. Att göra sånt där tar tid nämligen.

Alltid lika irriterande när folk gnäller över moderaterna, för i nästan alla fall så beror det på att personen i fråga saknar någon som helst allmänbildning. Det mesta är sossarnas fel och det kommer ta tid att reparera det dom ställt till med under deras mandatperiod.
kan inte mer än att instämma, tar betydligt längre tid att ändra sådant än vad moderaterna har suttit vid makten.

sossarna med dess "allierade" är de som fixat det åt oss, läs på lite hur arbemtet fungerar och hur lång tid det tar att få genom förslag med vårat demokratiska system...

men snart är det 3 år kvar innan min Datsun är skattebefriad big_smile


9 108 Inlägg
30 november 2006
#32
Räknar till tre puckon i tråden än så länge, kommer det fler? Trodde det skulle räcka med en som skyller skatten på Moderaterna, men läskunnighet är visst inte heller alla förunnat smile

(läs mitt förra inlägg på sidan 1)


Fisketokig
2 997 Inlägg
30 november 2006
#33
hade 2001:- sist på saaben och nya är 2535:-

så det är ju inte pengar vi pratar om precis...

500:- på ett helt år.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

lundwall
30 november 2006
#34
MilleN skrev:
Räknar till tre puckon i tråden än så länge, kommer det fler? Trodde det skulle räcka med en som skyller skatten på Moderaterna, men läskunnighet är visst inte heller alla förunnat smile

(läs mitt förra inlägg på sidan 1)
Finns det en finns det flera... smile

"Man kan faktiskt inte skylla allt på Socialdemokraterna. Vädret, till exempel." - Carl Bildt
Senast redigerat av lundwall (30 november 2006)

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
1 december 2006
#35
Volvo och MB RULES skrev:
(360:- + 184 * 15:-) * 1.0 = 3120:-

(Grundbelopp + koldioxidutsläpp x koldioxidkomponent x eventuell miljö- och bränslefaktor = slutsumma)

det gäller för en ny s80 v8 awd. samma beräkning antagligen på de andra bilarna.
Hur många kusar har en sån där då?
Känns ju skumt att min bil är miljövänligare. O_o
Iofs kan ju det bero på att den stänger av halva motorn osv så den på så sätt släpper ut mindre eller nått, men jag tycker Volvo borde ha något liknande också iofs.
Mycket shkumt.
Senast redigerat av FL3JM (1 december 2006)


155 Inlägg
1 december 2006
Trådstartare
#36
FL3JM skrev:
En sak som märks i ditt inlägg är att skolan får för lite pengar, och det är faktiskt pga sossarna.

Den nya skatten beror inte på moderaterna, det var sossarna som fixade den. Att göra sånt där tar tid nämligen.

Alltid lika irriterande när folk gnäller över moderaterna, för i nästan alla fall så beror det på att personen i fråga saknar någon som helst allmänbildning. Det mesta är sossarnas fel och det kommer ta tid att reparera det dom ställt till med under deras mandatperiod.
Nej nej nej... Det är ju Moderat svinen som höjer allt. Nu har regiringen gått in och vill höja trafikförsäkringen på alla fordon från och med 1 Jan... Kul för en anna som åker R1.a på sommarn... De ska öka upp till 250% även trafiken på bilarna ska ju gå upp. pga Reinfeldt...

Och du vet väl att ifall man ska tjäna på att vara moderat så ska man tjäna över 32000:- i månaden och det är de jätte många som gör i vårat Sverige...det stod i DN för någon vecka sedan...

Sen säger jag inte att allt sossarna gjorde va rätt men jag tycker att det höl en rätt jämnställd politik alla ska ha det lika bra. Inte som moderaterna vi som jobbar mest och tjännar mest ska ha mest. Lätt att säga när man tjännar ett par millar om året för att äta middagar och åka runt på våra skatte pengar och bara bli som en fett klump.. ne fy FAN politikerna är de största svinen av alla i samhället, Kolla bara hur de utnytjar skattebetalarnas pengar och åker taxi, flyg, resor, avdrag hit och avdrag dit...Så jävla patetiskt ...

Nog om detta alla får ha sina egna åsikter.. "DETTA ÄR MIN"............så hål er till trådens ämne nu... Kul att se vad olika bilar kostar i skatt...

///Micke

Drive fast. Live freeeeeee

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
1 december 2006
#37
Citroen c4 diesel,gratis i 3 år smile sen kostar den 2310:-

Diesel is the blood of satan.

533 Inlägg
1 december 2006
#38
Här är min skatt: 1452:-

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

lundwall
1 december 2006
#39
Mr_m skrev:
FL3JM skrev:
En sak som märks i ditt inlägg är att skolan får för lite pengar, och det är faktiskt pga sossarna.
Den nya skatten beror inte på moderaterna, det var sossarna som fixade den. Att göra sånt där tar tid nämligen.
Alltid lika irriterande när folk gnäller över moderaterna, för i nästan alla fall så beror det på att personen i fråga saknar någon som helst allmänbildning. Det mesta är sossarnas fel och det kommer ta tid att reparera det dom ställt till med under deras mandatperiod.
Nej nej nej... Det är ju Moderat svinen som höjer allt. Nu har regiringen gått in och vill höja trafikförsäkringen på alla fordon från och med 1 Jan... Kul för en anna som åker R1.a på sommarn... De ska öka upp till 250% även trafiken på bilarna ska ju gå upp. pga Reinfeldt...
Reality check, bitte.

Höjningen av trafikförsäkringen är bestämd av sossarna, miljöpartiet och vänstern. Precis som det mesta andra som är planerat att höjas och sänkas det närmsta året. Om sossarna inte hade våldtagit den svenska skolan så som de har gjort, så kanske även du hade lärt dig något om den politiska processen.

Att påstå att det är "Moderat svinen" som har gjort detta är helt fel. Sen vill jag påminna dig, eller kanske lära dig, att det är Alliansen som styr Sverige, inte Moderaterna. Det är stor skillnad på att vara ett ledande parti, och att bestämma saker. Det såg vi inte minst på Miljöpartiet, som knappt någon röstade på, som fick massa att säga till om tack vare sossarna.

Rörpulare
1 453 Inlägg
1 december 2006
#40
För fordon NES771 är skatten 1635:- per år.
Fabrikat: BMW 518I
Färg: GRÅ

I trafik första gång: 19880419
Fordonsslag: PB

  Drivmedel: BENSIN

samt

För fordon xxx919 är skatten 1635:- per år.
Fabrikat: NISSAN 200 SX
Färg: MRÖD

I trafik första gång: 20031031
Fordonsslag: PB

  Drivmedel: BENSIN

Får alltså cirkus 3000 för begge 2 smile
Senast redigerat av nissan 200sx (1 december 2006)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"


Sök