3545
Sök

Den nya skatten....

155 Inlägg
1 december 2006
Trådstartare
#41
lundwall skrev:
Reality check, bitte.

Höjningen av trafikförsäkringen är bestämd av sossarna, miljöpartiet och vänstern. Precis som det mesta andra som är planerat att höjas och sänkas det närmsta året. Om sossarna inte hade våldtagit den svenska skolan så som de har gjort, så kanske även du hade lärt dig något om den politiska processen.

Att påstå att det är "Moderat svinen" som har gjort detta är helt fel. Sen vill jag påminna dig, eller kanske lära dig, att det är Alliansen som styr Sverige, inte Moderaterna. Det är stor skillnad på att vara ett ledande parti, och att bestämma saker. Det såg vi inte minst på Miljöpartiet, som knappt någon röstade på, som fick massa att säga till om tack vare sossarna.
Där har du juh jävligt FEL.... Bil skatten kanske Sossarna gick in och höjde med inte försäkringsbiten det är de ultra bra M eller (aliansen) för att vara korrekt då, som gjorde efter de kom till makten. Om alla här inne läser nyheterna kan inte jag svara på men understödet till FB bolagen är så pass dyrt att de gick in och höjde beloppet på trafik delen och DET VA INTE SOSSARNA SOM GJORDE DET punkt jävla slut.

Alltså Fb bolagen står inte för hela kostnaderna när någon smäller så man får ligga på sjukan, får ut pengar ifrån försäkringskassan, Utan staten står för en del i detta.

Nu står jag inte på någons sida. Utan jag tycker bara att Sverige är på väg ner emot avgrunderna om 15-30 år så kommer det vara vi som är ett U-land.

Jag menar hur normalt är det att beskatta t.ex bensinen med över 8kr per liter, undrar vad staten drar in på det på en dag??? Hur många går inte och jobbar röven av sig varje månad och pröjsar 50% i skatt varje månad???

Nu när de höjer Försäkringkostnaderna så borde skatten på lönen, bensinen m.m sjunka, Så funkar det ju i landet over there. Men hur bra är det då för de som knappt har råd med att gå till tandläkarn.???

Tragiskt är det iallafall...

///micke

Drive fast. Live freeeeeee

155 Inlägg
1 december 2006
Trådstartare
#42
Här ser ni även min skatt de som tycker det är så OTROLIGT......

För fordon XXX-XXX blir den nya skatten 2820:- per år.

Fabrikat: VW GOLF V6 4-MOTION
Färg: SILVER

I trafik första gång: 20010927
Fordonsslag: PB

Drivmedel: BENSIN


Så här räknas den nya årsskatten ut för detta fordon:
(360:- + 164 * 15:-) * 1.0 = 2820:- (Grundbelopp + koldioxidutsläpp x koldioxidkomponent x eventuell miljö- och bränslefaktor = slutsumma)


///Micke
Senast redigerat av Mr_m (1 december 2006)

Drive fast. Live freeeeeee

9 108 Inlägg
1 december 2006
#43
Mr_m skrev:
Där har du juh jävligt FEL.... Bil skatten kanske Sossarna gick in och höjde med inte försäkringsbiten det är de ultra bra M eller (aliansen) för att vara korrekt då, som gjorde efter de kom till makten. Om alla här inne läser nyheterna kan inte jag svara på men understödet till FB bolagen är så pass dyrt att de gick in och höjde beloppet på trafik delen och DET VA INTE SOSSARNA SOM GJORDE DET punkt jävla slut.

Alltså Fb bolagen står inte för hela kostnaderna när någon smäller så man får ligga på sjukan, får ut pengar ifrån försäkringskassan, Utan staten står för en del i detta.
Kan garantera dig att Lundwall läser på lite fler ställen än aftonbladet.se, LO-utskick eller tidningen Arbetaren som du verkar ha som enda källa?
Det förslaget med försäkringen gick Alliansen till val med, det har varit känt länge. Senast jag kollade framröstades dom också som vinnare i valet. Sossarna har höjt allt år efter år, och när Alliansen faktiskt fortsätter med S-politik blir det ett jävla liv, det är komiskt.

Det dom vill hursomhelst är ju att staten INTE ska stå för extrautgifter utan att det ska betalas av dom som brukar bilarna. Tycker personligen att det är konstigt att såna som inte ens äger bil ska betala högre skatter pga att folk krockar och ligger på sjukhus. Tycker inte du? Visst, det slår hårt på mig som bil och mc-ägare men jag gnäller inte förräns jag vet hur utgången blir totalt sett!

S höjde inte 'kanske' bilskatten, det är ju rena fakta och har väl varit det under hela 2006?

Nu står jag inte på någons sida. Utan jag tycker bara att Sverige är på väg ner emot avgrunderna om 15-30 år så kommer det vara vi som är ett U-land.

Jag menar hur normalt är det att beskatta t.ex bensinen med över 8kr per liter, undrar vad staten drar in på det på en dag??? Hur många går inte och jobbar röven av sig varje månad och pröjsar 50% i skatt varje månad???
Ja det är tragiskt, tacka S och mP för den skatten. Dom som betalar 50% skatt tjänar väldigt bra så det går nog ingen nöd på dom eller vad tror du?

Sverige har varit på väg mot ett U-land ett tag nu, men så FORT någon försöker ändra något blir det ett jäkla gnäll. Rom byggdes inte på en dag. Allians-politiken har ju inte ens satt igång för fan haha.

Nu när de höjer Försäkringkostnaderna så borde skatten på lönen, bensinen m.m sjunka, Så funkar det ju i landet over there. Men hur bra är det då för de som knappt har råd med att gå till tandläkarn.???

Tragiskt är det iallafall...

///micke
Det som är tragiskt är att du inte vet vad du pratar om. Skatten på lönen sjunker i Januari. Bensinen har hållts på samma nivå än så länge (endast utomstående höjningar). Vi får se vad som görs åt tandvård o.d. Sossarna har ju lovat en tandreform de senaste tre valen nu men inte ett skit har hänt.

Trodde vi skulle slippa politiksnack efter att det konstaterades att det inte var M som höjt bilskatten, men men.. Orka skriva så mycket.


edit: Någon som vet VARFÖR just Golf IV har sådana sjuka skatter??? Dom har väl knappast extrema utsläpp liksom, blir riktigt nyfiken nu.
Senast redigerat av MilleN (1 december 2006)


lundwall
1 december 2006
#44
Mr_m skrev:
Där har du juh jävligt FEL.... Bil skatten kanske Sossarna gick in och höjde med inte försäkringsbiten det är de ultra bra M eller (aliansen) för att vara korrekt då, som gjorde efter de kom till makten. Om alla här inne läser nyheterna kan inte jag svara på men understödet till FB bolagen är så pass dyrt att de gick in och höjde beloppet på trafik delen och DET VA INTE SOSSARNA SOM GJORDE DET punkt jävla slut.
Beslutet togs långt innan, och Alliansen förfinade det litegrann. Beslutet sossarna tog var att höja försäkringen, punkt slut. Beslutet Alliansen tog var att höja försäkringen och sänka på flertalet andra ställen, så att försäkringen ska bära upp fler kostnader. Så Alliansen gick inte till val på att höja försäkringspremien, utan sänka det övriga.

Om du sen väljer att leva i din ignoransbubbla, det är helt okej. Men kom inte och påstå vad som är sanning och inte, när du uppenbarligen har LO's tidning eller McDonalds-underläggen som faktabas.

Mr_m skrev:
Nu står jag inte på någons sida. Utan jag tycker bara att Sverige är på väg ner emot avgrunderna om 15-30 år så kommer det vara vi som är ett U-land.
Ja, och förhoppningsvis är sossarnas napoleonresa slut nu. Du står uppenbarligen på sossarnas/vänsterns/mp:s sida eftersom du har gått på deras rena lögner om saker och ting, och tror att allt ont görs av "Moderat svinen" som du kallar dem.

Mr_m skrev:
Jag menar hur normalt är det att beskatta t.ex bensinen med över 8kr per liter, undrar vad staten drar in på det på en dag??? Hur många går inte och jobbar röven av sig varje månad och pröjsar 50% i skatt varje månad???
Det är därför som Alliansen på sikt jobbar för att sänka bensinskatterna, eller framförallt plocka bort en av de många skatter som ligger på varje liter bensin.

Mr_m skrev:
Nu när de höjer Försäkringkostnaderna så borde skatten på lönen, bensinen m.m sjunka, Så funkar det ju i landet over there. Men hur bra är det då för de som knappt har råd med att gå till tandläkarn.???
Jag har inte heller råd att gå till tandläkaren, trots att vi har "fri sjukvård" i Sverige. I USA hade jag haft det, för där kan vemsomhelst skaffa en heltäckande sjuk/tandvårdförsäkring för $50 i månaden.

Mr_m skrev:
Tragiskt är det iallafall...
Det som är tragiskt är att folk är så otroligt blåögda och oupplysta om vem som gör och har gjort vad i politik-Sverige.

155 Inlägg
1 december 2006
Trådstartare
#45
Jaja skit samma vem som höjer vad. Nu är det ju Aliansen som härjar och trycker på för att få igenom de ny höjnigarna...

Men vi får väl se vart det slutar. Sänker de skatten på lönen och bensinen så går det juh gämt ut med de andra höjningarna så vad är poängen i det stora hela???


Haha ne mcdonalds fakta blad läser jag inte så mycket på eftersom jag inte äter på makedonkan...

Kan det inte bara bli en ny högkonjuktur och som på det lyckliga slutet på 80 och början på 90 talet.... De va tider de....


///Micke

Drive fast. Live freeeeeee

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
1 december 2006
#46
tycker inte att det är mer än rätt att de som kör bil betalar för de skador som de oraker, visst det blir dyrare för oss som kör... men kanske några iente har råd att köra och därmed mer plats åt mig big_smile

tycker det är skönt att vi äntligen fick bort grön/röda vänstern från makten, kanske vi äntligen kan få lite ordning på landet(?), om inte så är det alltid bra med lite rotation så att beslutsfattarna får "kämpa" om sina platser lite!


12 Inlägg
2 december 2006
#47
På min SAAB 9-3 Aero (02a) är den nya skatten: Så här räknas den nya årsskatten ut för detta fordon:
(360:- + 116 * 15:-) * 1.0 = 2100:- (Grundbelopp + koldioxidutsläpp x koldioxidkomponent x eventuell miljö- och bränslefaktor = slutsumma)

På en Doge Viper RT10 från 1999 (2FAST4U) är skatten:

Vad blir nya fordonsskatten?
Fordonet uppfyller inte kraven för CO2-beskattning. Därför beskattas det efter vikt även fortsättningsvis.

För fordon 2FAST4U är skatten 2184:- per år.
Fabrikat: DODGE VIPER RT10
Färg: RÖD

I trafik första gång: 19990416
Fordonsslag: PB

  Drivmedel: BENSIN



Sjukt!! att min lilla aero kan vara nästan lika dyr som en viper.. pfffft


155 Inlägg
4 december 2006
Trådstartare
#48
Om det finns någon som åker hoj här inne så skriv på...


http://www.svmc.se/templates/CampaignSt … px?id=1476


///Micke

Drive fast. Live freeeeeee

39 Inlägg
4 december 2006
#49
För fordon XXXYYY är skatten 1818:- per år.

Fabrikat: VW PASSAT VAR TURBO
Färg: SILVER
I trafik första gång: 20000802
Fordonsslag: PB 
Drivmedel: BENSIN

Hmmm de kan jag leva med smile

Sponsorer för bilbyggare är som doping för idrottare, vissa måste ha de för att vinna =)


Sök