3061
Sök

2a på dragkrok, enklaste sättet att regga utan?

76 Inlägg
6 juli 2014
Trådstartare
min mamma fick 2a på sin dragkrok för att hon inte hittade nyckeln till att demotera den "avtagbar krok"
nyckeln ärväck och min fråga är vad det absolut lättaste sättet att göra för att regga utan krok då jag ska fixa en ny krok i framtiden när jag kommer tillbax till sverige och jag känner inte för att montera balkar och hela köret.

kan man knäcka låset, demontera kroken och skicka upp elen bakom stötfångarn? eller ska man kapa kroken? eller ska man svetsa dit en mutter på kroken?

snälla ni som vet svara med eran bra kunskap om vad som är bäst i dettta fallet

det gäller en renault megane -06

29 Inlägg
6 juli 2014
Har svetsat mutter och reggat förut och det var inga problem:) man måste dock ta en lagom stor mutter och bränna på rejält med svetsen:)

bör tilläggas att det var på en avtagbar krok som rostat fast:)
Senast redigerat av Jonble (6 juli 2014)

5 738 Inlägg
6 juli 2014
Antingen kapa bort kroken eller svetsa på en stor mutter på kulan är absolut enklaste sätten för att kunna regga bort dragkroken.

359 Inlägg
6 juli 2014
Har borrat ur låskolven på några(tar typ en minut) och då kan man ändå använda mekanismen för att ta lös och sätta fast draget

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
6 juli 2014
På Volvos avtagbara (vissa) går det att dela på plasten där låscylindern sitter och ta bort/ manipulera cylindern. Bara ett tips

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Sök