Jag åkte dit för fortkörning,och fick ta mot kortet. Glad i hågen så gjorde jag som du, beställde tid i jävla fucking ***-Gislaved. Staden som Gud pissade på och som Djävulen inte ens vet finns. Usch
Kort om "staden": Någon på 80-talet fick hybris och byggde ett gigantiskt centrum. Sen lades däckfabriken ner. Det stora fina centrumet är jättefint med alkisar, psykfall och förvirrade flyktingar. Nu 2006 har Legolands styrelse köpt staden och gjort om den till Staden Med Flest Trafikskyltar I Världen. Jag skojar inte. På en sträcka ut ur stan är det 50 åt ena hållet och 70 åt andra.
Om du får uppkörningslärarinnan Ann Carlsson (har för mig hon hette så), så kan du hoppas att det är den enda dagen på året som hon inte har PMS, mens, klimakterie och rövont. Annars får du ett helvete. Hon sa, på fullaste allvar till mig, "Du kan inte köra bil". Jag körde ändå som ett skolexempel, till skillnad från hur jag brukar köra.
Passa dig för små runda bulor i mitten av korsningar inne i villaghettot som Gislaved består av till 90%. Dessa små bullar ska man köra över, inte runt som i alla andra städer. Passa dig även för att snudda minsta lilla av linjer, det är "något av det värsta man kan göra", vid en vänstersväng där de som kommer från gatan där du ska in har stopplikt. Om dom tar med dig ut på landet, var rädd för att bli våldtagen och glöm absolut inte att när du ska vända på en tom jävla grusväg med 2-3km sikt åt varje håll, att du kör FÖRBI avtagsvägen och BACKAR in, så du inte riskerar att bli påkörd av alla trafikanter som inte finns.
Det finns en anledning att det är lätt att boka tider där...