Skulle alla dagar om året hellre ta en S4 B6 före en B5, trevligare ljud i V8an, mer pulver (Dock mer kostsam att trimma om du nu vill göra det) Dock fortfarande ca 80hk mer i B6an om jag inte minns fel. Sen är ju grundplåten ett antal år nyare. Så det är en betydligt modernare bil. B7an är egentligen en faceliftad B6a, så i grunden samma bil. Men mellan B5 och B6 är det två helt skilda modeller.
Har inte ägt en själv men ägde en Audi A8 4.2q 2004 med 335hk motorn. Tror att den är identisk med den som sitter i S4 b6. Kan dock inte svära på det. Va nybliven 19 åring när jag köpte A8'an så den fick stå ut med en hel del hårdkörning, kickdowns och 250+ på motorvägen. Skulle säga att motor och låda verkade väldigt driftsäkra då dem ändå fick bekänna en del färg under mina nästan två år med bilen. Dock aldrig några motor/växellåde fel.
Första året låg jag på 17.4L enligt datorn, då rullade jag 255/35R20, sista halvåret gick bilen ner på ca 16.5L trotts att jag bytte till fetare fälgar/däck på 275/35R20 dock lite mer motorväg sista halvåret.