3727
Sök

Borttagning av bromsok

Cittramek
68 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
har en 740 88:a alltså inte ABS. å så nu ska jag lacka oken men det går ju faan inte att ta bort bromsslangarna från oken för då vrider dom sig och går väll av till slut. å så läste jag i min 740 handbok å där stog de att man skulle lossa slangarna direkt från bromsrören. och där är det en stor mutter eller vad det är och en liten. ska man hålla emot den stora och skruva på den lilla?

over and out

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
1 december 2006
Lossa slangen något halvvarv, plocka sedan loss oket o skruva på detsamma. Brukar alltid funka.
Detta förfarande p.g.a. att kopplingen mellan slang - rör brukar vara VÄLDIGT krånglig att få loss utan att knöla sönder bromsrörsnippeln.
Lycka till!

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
1 december 2006
Är det inte lättare att måla oken på plats? Räcker ju med att du maskerar det som inte ska målas och akta skivan bara!

Cittramek
68 Inlägg
1 december 2006
Trådstartare
men jag ska ju slipa och göra det ordentligt smile

racing-jimpa skrev:
Är det inte lättare att måla oken på plats? Räcker ju med att du maskerar det som inte ska målas och akta skivan bara!

1 893 Inlägg
1 december 2006
Passa då på att byta ut originalslangarna till stålomspunna, kostar iofs en del, men lackar man oken så är man ju redan påväg åt det hållet. wink
Förutom snyggare utseende, så får du lite bätre känsla i pedalen, eftersom stålet runt gummislangen hindrar gummit att expandera vid tryckökning (Inbromsning.)
Slangarna finns i alla möjliga färger.

9 108 Inlägg
1 december 2006
Antar att du ska byta fälgar också, rätt meningslöst att lacka oken när det inte syns wink

Cittramek
68 Inlägg
1 december 2006
Trådstartare
Jo de kommer de me men lite kommer det ju synas endå smile

MilleN skrev:
Antar att du ska byta fälgar också, rätt meningslöst att lacka oken när det inte syns wink

873 Inlägg
1 december 2006
Så du fick /av/ dina ok på 740'n?

Grattis!

Mina sitter organiskt förenade smile
Vinkelslip nästa.

Don't get mad, get even.

Cittramek
68 Inlägg
1 december 2006
Trådstartare
haha de va ju inte roligt tongue