3313
Sök

Min coupe fläkt funkar inte?

26 Inlägg
1 december 2006
Trådstartare
tja!

har en saab 9000 2.3 turbo -92:a

som plötsligt coupe fläkten har lagt av på, varför?

någon som vet nå klassiskt fel?

instrument panelen lyser fast gör lite som den vill...fast ingen luft kommer det iallefall.

Lite lätt irriterande är det iallefall nu i höstmörkret!

// Jonas

Satsa på dig själv, gå och runka i motvind!

Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
236 Inlägg
1 december 2006
Finns väl bara 3 fel som det kan vara
1: säkringen till fläkten
2: regulatorn till fläkten hur den styrs beror på om du har acc eller inte
3: fläktmotorn har pajat "skruva av överdelen av instrumentpanelen så kommer du åt den för att mäta upp den"
Senast redigerat av rickard10735 (1 december 2006)

26 Inlägg
1 december 2006
Trådstartare
jag har acc

Satsa på dig själv, gå och runka i motvind!

15 Inlägg
11 december 2006
Eftersom det är en 9000 så sitter fläkten i motorrummet under panelen närmast rutan ta bort den lyft ur kylpaketet ta bort fläkthuset sitter med ett lås längst ner på vardera sidan glöm inte att koppla bort spjällmotorns axel sitter till höger mot acc paketet vrid upp fläktpaketet dela på paketet skruva bort skruven bak på fläktmotorn och tryck ut fläktmotorn montera i omvänd ordning

Servicetekniker
235 Inlägg
13 december 2006
Mitt förslag är att du tar bort panelen över torkadiket där fläktmotorn sitter o så kopplar du isär kontaktstycket till fläktmotorn o mäter upp fläktmotorn. Pröva även att kopla ström direkt från batteriet till fläktmotorn o kolla om den går gör den inte det så skulle jag tippa på att det är fläktmotståndet som är gånget på den. Fläktmotståndet sitter presis efter fläktmotorn med typ fyra små skruvar.

jag har vatt ute för samma sak på min saab 9000 som jag hade då va d fläktmotståndet som var kass.

lycka till...Ralle

Team Chevy740

Sök