2785
Sök

Silver metallic är det värsta jag jobbat med.

223 Inlägg
10 augusti 2014
Trådstartare
Kör med en riktig färgspruta för 1700kr och en ny kompressor.

Har förbättrat många bilar, blå, röd, svart, vit  Men silver metallic slår priset.

Nyansskillnader är extremt.  Färgen blir alltid mörkare där man lackar. Oftast mörkare i kanterna.  Jag dimmar ut i stället för att maska, sen köra riktig metallic polish. Blir aldrig bra. Har fått både lack och färg från en riktig lackerare. Hur ska man egentligen göra för att få det snyggt?   nu menar jag inte perfekt utan lite bättre.  blir nästan snyggare om jag maskar för att slippa rubba dimman efter. Hur har ni gjort?

Som sagt de flesta bilarna ser jag knappt skillnad.  men silver metallic är nog det svåraste att få snyggt.

Min profilbild är innan jag fick dom riktiga sakerna, detta är nu täckt och borta.

Biltemas färg.  Tanken var att deras förbättringsfärg är rent skit.
Senast redigerat av toorop (10 augusti 2014)

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
10 augusti 2014
Silver metallic ÄR grymt svår att få till vid omlackering.. Men enligt mig den snyggaste färgen så de jämnar ut sig smile

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

4 478 Inlägg
10 augusti 2014
silver är känslig på trycket åxxå,lågt tryck ger en mörkare nyans,högt tryck gör tvärtom..

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
10 augusti 2014
zzr94092 skrev:
silver är känslig på trycket åxxå,lågt tryck ger en mörkare nyans,högt tryck gör tvärtom..

Pratar vi 1-skikt eller 2-skikt?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 324 Inlägg
10 augusti 2014
Lägg på färgen skit tunt i omgångar o låt det torka mellan varje lager om det är vatten färg..  Dimma på den försiktigt..  Så ska du få till det kanon smile

Lycka till

223 Inlägg
11 augusti 2014
Trådstartare
VD-Design skrev:
Lägg på färgen skit tunt i omgångar o låt det torka mellan varje lager om det är vatten färg..  Dimma på den försiktigt..  Så ska du få till det kanon smile

Lycka till

har testat, men färgen blir mörkare när den härdat. bra i några timmar

en kille i tråden här ovan skrev att man ska köra lite mer..

Sök