4040
Sök

Förhandsarbete lacka bromsok

46 Inlägg
1 december 2006
Trådstartare
Jag hade tänkt att jag skulle lacka mina bromsok bak och fram om det går bra med de bak. Nu är det så att jag inte har tillgång till att blästra mina ok och undrar om någon har något tips hur man ska gå till väga då.

Jag hade tänkt att man kanske kunde dra av värsta skiten med en borse och sedan gå runt med en stålborste och avsluta med sandpapper där det är rost. Sedan göra rent hela oket med t-röd eller thinner. Ska man täcka över så att det inte tar sig någon för till kolven å in där kanske?

Hellre lite och rapp än stor och slapp :þ

draminbil.nu
1 382 Inlägg
1 december 2006
Jag har lackat bromsok till 2 bilar!
På den första plockade vi loss hela oket och bygeln för att komma åt och slipa ordentligt innan vi lackade, med väldigt bra resultat (små fälgar med ganska mycket metall = man såg det knappt ändå!)
Sedan för ett tagsedan så lackade jag på folkabussen (<----) då tog vi inte bort dom utan giick på med stålborste där vi kom åt och lackade direkt på det. Resultatet blev VÄLDIGT likt det på första nämnda fast här var det stora fälgar med mycket luft så man såg det väldigt mycket! Tyvärr har jag inga bilder efter det blev gjort

Hörde innan av många att det inte var så noga, men trodde bara dom var för lata för att göra det ordentligt. Men summan blev att skillnaden var minimal! (Kan hända att om 2år släpper färgen på dom oken vi inte slipade så noga men än håller det allt!!)
Senast redigerat av ludde__mannen (1 december 2006)

130 Inlägg
2 december 2006
Torr is-blästring är ju optimalt (behöver inte maskera eller demontera) annars så funkar roterande stålborste på borrmaskin och en skvätt bromsrengöring sen är dom fit 4 paint.
Senast redigerat av Intel (2 december 2006)

46 Inlägg
2 december 2006
Trådstartare
Det blir nog till att slipa och använda roterande stålborste på borrmaskin och sedan torka av med något starkt. Tack för alla tips.

Hellre lite och rapp än stor och slapp :þ

Sök