16 augusti 2014
Trådstartare
Tjena!
Har bara bytt låda på NG900 en gång innan och då blev resultatet kanon, men jag kommer fan inte ihåg helt hundra hur jag valde att gå till väga.
Läst på lite alla möjliga ställen på nätet, och det beskrivs olika tillvägagångssätt, men något som verkar vara vanligt är att man lossar subframe, avgassystem etc, och sedan stöttar motorn med en motorlyft/kran eller en sån där lyftbalk mellan fjädertornen, för att avlasta det sista motorfästet (antar jag?)
Jag har just nu bara tillgång till vanlig garagedomkraft och en saxlyft... Hur är det med att bara låta motorn hänga i det sista motorfästet medans lådan är loss och jag skruvar loss koppling etc? Skall även ha loss svänghjul och byta packboxen var tanken. Känns som om det blir en jävla påfrestning...
Kort sagt: Måste jag lösa fram en sån där balk, alternativt en motorkran för att lösa detta? Har inget minne av att jag gjorde så sist, men då gjorde jag bytet utan billyft. Kanske stöttade motorn underifrån med domkraft eller något?
Tankar kring detta? Behöver få igång denna bilen snarast möjligt.
Senast redigerat av Glenn9K (16 augusti 2014)
Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.