Efter 6 år och en bil kände jag att det var dags för något nytt, så min
9-3SS såldes efter 8500 mil med mig bakom ratten. Planen var då att få tag på en bil som kostade max 10.000kr utöver det jag fick för min gamla, Blocket kollades flera gånger per dag och objekt sållades ur. Till slut bestämde jag mig för att åka till en större bilhandlare i Södertälje för att kolla på ett fint objekt. Ringde försäljaren samma dag för att kolla så bilen fanns kvar och få lite allmän info om skicket, "jättefin!" fick jag till svar. Tydligen har vi olika syn på det här med "jättefin", eller så är han blind för den bil jag kollade på var knölig och repig runtom. Servicearna var inte heller riktigt skötta.Total besvikelse! Inredningen såg visserligen väldigt fräsch ut men det var för mycke jobb på utsidan så jag åkte därifrån utan bil.
På väg därifrån kollade jag lite snabbt på Blocket och fick se en bil som jag tidigare var lite nyfiken på, men med väldigt lite info och bara en bild. Men när man ändå är i närheten så kan man väl lika gärna kolla, så säljaren kontaktades och det blev ett besök. "Den ska jag ha!" kände jag så fort jag såg den. Fanns visserligen en del att göra utvändigt på den med men långt från samma som den första, här kändes det hanterbart. Serviceboken var väl ifylld också och allt kändes fräscht vid provkörningen. Säljaren skulle bara lösa det lån som låg kvar innan jag köper den, vilket förhoppningsvis blir nu i veckan då det är tävling hos BRL i Borlänge till helgen där jag hade tänkt närvara.
För att få upp nåt litet intresse så kan jag dra den tänkta set-upen, det är iaf vad jag kommer börja med så får vi se i vinter hur det utvecklar sig.
HU: Google (Asus) Nexus 7 Gen. 2 samt bildator
DSP: Mosconi 6to8 med AMAS
Framsystem: DD AT28, AW3 & AW6.5 (kommer senare bytas ut mot W6.5)
Steg framsystem: 2x Mosconi AS100.4 (ett per sida)
Sub: Jao, nånting blir det väl
Steg sub: Mosconi AS300.2
Mer info och bilder kommer, håller på för fullt med plattan till stegen som jag började med redan i förra projekttråden. Har lite kablar kvar innan den är klar och redo för montering i bilen. Behöver bara dra plus, jord, remote och styrkabel till processorn för att få igång systemet. Originalslutsteget sitter i skuffen så jag skarvar på högtalarkablarna där tills vidare. Men nu ska jag jobba så jag (förhoppningsvis) har en spelande bil till helgen, bara jag får hem bilen i tid.