2478
Sök

Volvo 850 t5 -94 turbon laddat inte

34 Inlägg
7 september 2014
Trådstartare
Tjena har då en 850 t5, har hänt ett par gånger att varningslampan för bilens tänd och bränsle system börjat lysa (den orangea med en grön triangel liknade sak i) och då har bilen vart svårstartad samt att den kunnat dö när den startat, även när man kom igång och kunde köra kunde den sätta igång och börja rycka och tändningen hackade som f*n. Men gick över, så vart det likadant i dag igen och bilen dig ett par gånger och ryckte lite, sen upptäckte jag efter sista gången den dog att turbon inte laddar nåt, den ligger bara på undertrycksdelen av mätaren, inga pys eller något liknande när jag gasar heller, är rätt ny med turbobilar vad fasiken kan va felet och vad kan ha hänt??

"75 rasande kusar under huven!"

546 Inlägg
7 september 2014
kolla vilka felkoder du får fram

2 452 Inlägg
7 september 2014
inte nån vackumslang som lossnat för dig nånstans...kolla igenom slangar o klämor till att börja med,man vet aldrig,räcker att nån klämma hoppat av så släpper den ju luft o du får konstiga värden med.

döden kommer tillbaka

34 Inlägg
7 september 2014
Trådstartare
Har ej sökt koder än, ska göra det i morgon eftermiddag, har ingen kabel själv, förresten någon som vet om den är obd kompatibel?

"75 rasande kusar under huven!"

4 822 Inlägg
8 september 2014
du läser av felkoderna med blink grejen i motorrummet.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök