tjenare detta är min 6e bil och min första seriösa projekt, jag ska försöka göra bilen lite finare än vad den är nu, tänkte fixa lite skönhetsfel som det alltid finns på dom här bilarna. jag var iväg till sundsvall och köpte ett... Visa mer
kamdrevet var inte på märkningen men nu är den det och jag jar komp nu jävlas jag med kamremmen .. hur jag än gör när jag sätter remmen på märkningen så när jag spänner remmen så kuggar den över.. hur gör jag?
Ett tips som hjälpte mig själv en del i början: Köp en Haynesbok på Biltema till Volvo 940, den hjälper en hel del även om det inte står allt i den.
bra tips men en sån har jag men jag förstår inte allt som står.... jag har inlärningssvårigheter så jag förstår inte allt står i boken
Har själv dyslexi och inlärningssvårigheter, men Haynesböckerna läste man ju som ung grabb så man kunde nästan dessa utan till annars får du väl börja skippa ordet inlärningssvårigheter och säga '' jag kan ''
Senast redigerat av Volvo240Driver (17 september 2014)
Ett tips som hjälpte mig själv en del i början: Köp en Haynesbok på Biltema till Volvo 940, den hjälper en hel del även om det inte står allt i den.
bra tips men en sån har jag men jag förstår inte allt som står.... jag har inlärningssvårigheter så jag förstår inte allt står i boken
Har själv dyslexi och inlärningssvårigheter, men Haynesböckerna läste man ju som ung grabb så man kunde nästan dessa utan till annars får du väl börja skippa ordet inlärningssvårigheter och säga '' jag kan ''
mjo.. jag försöker men vevaxel givaren är bytt nu och bilen är fortfarande död...
mjo.. jag försöker men vevaxel givaren är bytt nu och bilen är fortfarande död...
Läs ut felkoder och kolla vad du får
jag har kollat felkoder och får inga felkoder.. jag har bytt svänghjulsgivaren .. soppapumpen går men stiften får ingen gnista och är inte heller blöta
har förmodligen hittat felet... kontakten till vevaxelgivaren är helt slut... hag kollade vart den gick och den gick till kontakten till tändningsboxen... så fpr hämta en ny på skroten imon
nu har jag förmodligen hittat felet på varför jag inte har nån gnista... jag har bytt vevaxelgivaren MEN från tändningsboxen går ju kontakten som man ska trä på kontakten är ganska förstörd.
ska jag sätta dit en nya kablar så lär man ta bort dom gamla
en borta 2 kvar... ska dra till skroten imon och ska ta ny kontakt som FUNKAR