8 september 2014
Trådstartare
Hej, skaffade mig en audi a4 nyligen och blev sugen på att uppgradera ljudet i den med ett nytt bra framsystem och isolera dörrarna runtom. Har en baslåda med steg liggandes men vill helst inte koppla in den då jag tycker det är liten skuff redan nu. Tänkte då att man kanske skulle sata på 6x9or i hatthyllan men då det inte var hål orginalt så blev jag mindre sugen på de, såg dock att det fanns ett hål (gissar på 6" eller 8" nån som vet?) Tänkte då att man kanske kunde trycka dit en bas bara för att få lite dunk. Nån som vet om det är en bra ide eller om jag ska skrota den iden?
Tips på framsystem + steg och en bra isolering skulle vara tacksamt. Gärna med bra passform för ids ej modda mer än att köpa adaptrar.
Lyssnar på all sorts musik men mest pop/rnb hiphop, house och kör ofta radio och då är det p3 som gäller. Huvudenheten som sitter i nu heter pioneer MVH-350BT eller MVH150UI läser i manualen och då står det båda dom namnen, kanske måste dra ut den för att kolla exakt. äre en bra stereo? Tycker den verkar ok förutom att den inte vill koppla mobilen via aux, går dock bra med bluetooth (har en HTC)
Men kom med föralag och ideer! Min budget ligger väl kring 4-6 tusingar på bara framsystemet men å andra sidan så vet jag så lite om billjud så kom med förslag på billigare/dyrare å vad ni tycker man ska lägga på ett vettigt system