efter lite mer pyssel med bakskärmen och tröskelbyte så provkörde jag bilen en runda och upptäckte snabbt att jag inte hade någon back på 350th lådan jag bytt till... förbannad som man blir så provkörde jag bilen ganska hårt trots att det var ganska grova vibrationer i kardanaxeln. Det hela resulterade i ett knutkors ''ras'' och bilen ställdes in igen. eftersom jag var trött på att skruva växellåda la jag det åt sidan ett tag och rev bort höger framskärm och dörr för att kunna komma åt rostlagningarna bättre.
ser inte så mycket ut till världen... tyvärr så har jag missat att ta kort under tröskelbytet men det kommer bilder på resultat senare.
lyckades byta till mig en 700th låda med tillhörande kardan som suttit i en caprice och med min uträkning så slipper jag korta kardanen
Jag har varit lika dålig på att uppdatera som ni varit på att kommentera, men här kommer lite nyheter iallafall! 350th lådan fick lämna och upp kommer 700th med förhoppningsvis fungerande back!
lite silver färg fick den och här står backsyndaren jämte den ''nya'' lådan
jag bytte packbox och bussning till joket...
även den främre packboxen byttes innan lådan fick hoppa på plats...
sen fick turbinen åka tillbaka, ett tips är att märka ut ett sträck på turbin och lådan där den suttit, kan vara svårare än man tror att få den i rätt spår...
sen lastade jag upp den på en rullvagn och körde upp bilen på höga pallbockar, så hade jag lyftbordet under så man kunde föra lådan på plats smidigt och lätt
när lådan var på plats fick den ha en stötta eftersom jag måste tillverka ett nytt växellådsfäste...
ett lätt bockat rör och några plattjärn så börjar det likna nått
sen gjorde jag lite järn som ska svetsas i ramkrysset...
helsvetsade allt och slipade till vassa kanter
sen lite svart färg...
hör och häpna så fick jag en kardan på köpet till 700 lådan som passade rakt av på min bil behöver verken korta eller länga den! så den fick nya knutkors och lite färg
sen åkte växellådsfästet på plats blev riktigt bra inget som sticker under ramen så de kommer inte skrapa i när man åker stubbrace
helhetsbild
sen sponsrade farsan med riktiga pressade hydralslangar till oljekyllet
får väl slänga upp en bild på huvudbromscylindern med servoklocka som göms snyggt under golvet = snyggt och rent motorum.
Härligt att se! Hoppas det blir lite mer plåtporr efterhand Kör på!
I'm not a complete idiot, some parts are missing!
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!
Klockrent! blir ju bra det där (förutom 350n utan back) jag håller på med exakt samma jobb som du fast på en cadillac 56a , monterar an 350 LT med 4l60e låda och hela datorsystemet . samt åtgärdar massor med gamla fuskreparationer. uppdatera mera så man får inspiration!
H Sigge!
Jag kan reparera det mesta som är trasigt , men jag kan även ha sönder saker så att ingen kan laga dom !
Klockrent! blir ju bra det där (förutom 350n utan back) jag håller på med exakt samma jobb som du fast på en cadillac 56a , monterar an 350 LT med 4l60e låda och hela datorsystemet . samt åtgärdar massor med gamla fuskreparationer. uppdatera mera så man får inspiration!
H Sigge!
Tack! Jamen de låter ju riktigt trevligt att du inte gör en projekttråd om det? de är alltid kul å se andras lösningar på saker och ting
Jag är ingen "garage kille" men när jag såg din tråd om Oldsen så blev jag tvungen... Systerbil till min Olds som ioförsig e ok men många timmar blir det ändå varje vinter för fix o trix.
Jag är ingen "garage kille" men när jag såg din tråd om Oldsen så blev jag tvungen... Systerbil till min Olds som ioförsig e ok men många timmar blir det ändå varje vinter för fix o trix.
Jasså va trevligt inte varje dag man springar på dessa bilar! det finns alltid något att göra på gamla bilar...
har skaffat nya stötfångare det blir cheva -55 både fram och bak, dem passar perfekt i bredd! om någon har fina horn till stötfångarna liggandes så är jag spekulant.
Grön metallic blir det, det finns bilder på luftrenaren, den färgen hade jag tänkt mig på karossen och den mörka gröna som motorummet är målat i hade jag tänkt ha på taket