StaticFreak skrev:
Dessa fucking bilar. Är så less!
Det började med att jag lämnade in bilen för byte av krängningshämmarstagen fram och bak pga klonket som uppstod när jag sänkte bilen. Detta kostade mig ca 2000kr. Hämtade bilen och det klonkar fortfarande. Nu har jag inte råd längre att fixa det, så det får väl klonka vidare.
Första gången jag monterade fälgarna så vobblade bakhjulen. Ingen obalans, men fälgarna gick inåt och utåt hela tiden vid körning, precis som om dom satt lösa. Så jag stannade och skulle dra åt med ett spärrskaft, men fick ingen kraft så det kändes som fälgarna satt ordentligt. Satte sedan åt dem med mutterknack, och efter det så gick fälgarna rakt.
Han som bytte krängningshämmarstagen tog loss mina fälgar idag, och sa att fälgarna knappt satt åtdragna. Men ändå så var fälgarna raka när jag åkte dit. När jag hämtade bilen idag så vobblade dom igen, så jag åkte tillbaka och han fick dra åt med ett dragskaft och jag trodde problemet var löst. Icke! Fälgarna vobblade hela vägen hem, men fortfarande ingen obalans.
Så jag skiftade tillbaka till 16" fälgarna igen. Men fick knappt loss bultarna från fälgarna för dom satt som fan. Bra skumt att dom kan sitta som en idiot men ändå att fälgen vobblar.
Har pratat med Streetwheels och beställt 20st riktiga hjulbult till fälgarna nu och hoppas det ordnar sig. Anledningen till att jag bytte tillbaka till 16" är för att jag ska iväg imorgon och vågar inte chansa eller riskera att nån fälg lossnar vid körning.
"Bara" att byta tillbaka till 18"arna sedan igen när jag fått hem bultarna. Bra segt att stå ute på en lägenhetsparkering mitt i solen utan rätt verktyg och skruva.
Höjde den lite tillfälligt också, blev så låg med 16"arna. Fortfarande lägre än med 18"arna nu, men hoppas jag inte drar tråget på nå skit så det också börjar krångla.