Bytt bussningar i bakvagnen på min 9-5 Aero SS -04 det två främre bärarmsbussningarna är powerflex och dessa har börjat gnissla nu efter ca 15 mil, vad kan vara fel?? Kanske borde reklamera och ta originalbussningar istället?
Är powerflex så dåliga så de gnisslar? Är precis påväg att få monterat i framvagnen också men kanske borde ta original istället? (subframe + bärarmsbussningar) kommer även byta ut fjäderbenslagringen mot nya original.
Tacksam för tips, blir inte bilen tyst snart skrotar jag den och det skulle ju kännas förjävligt rent ut sagt..
Detta gjordes på verkstad så vet faktiskt inte hur han gjorde men han borde ju kunna tillvägagångssättet. Medföljer det inte montagepasta av något slag?
Detta gjordes på verkstad så vet faktiskt inte hur han gjorde men han borde ju kunna tillvägagångssättet. Medföljer det inte montagepasta av något slag?
Skall det vara fett på eller inte fett på?
Det skall vara fett på , hade inte det på mina bussningar till motorfästet och började gnissla på direkten!
Monterade powerflex i bakvagn på zafiran, som nu gnekar Jag använde för lite fett när jag monterade (följer med ett special fett) så mycke fett behövs för att de ska vara tysta.
Jag har monterat powerflex överallt där det går att montera på min 9-5. Den låter ingenting. Har åkt ca 500 mil med dom.. Jag smorde där man ska smörja.