29 september 2014
Trådstartare
Hejsan
Drivhjulen, fram, de roterar inte alls fritt med växeln i Neutral (automat), jag får vrida runt dem för hand och när jag slutar vrida stannar de genast.
Bak, ingen drivning, gjorde jag ett test, jag hissade upp bilen och snurrade hjulet, det snurrar ganska precis ett varv om jag tar i och ger det fart under ett halvt varv.
Sedan tog jag bort klossarna och testade igen, då snurrade hjulet 6-7 varv.
Därefter satte jag tillbaka klossarna igen, och då hade jag öppnat luftningsnippeln också för att garanterat släppa ut eventuellt övertryck. Det var dock något trögt att knacka oket på plats, bl.a. pga handbromsvajern begränsar manöverutrymmet lite.
Men, i alla fall, med klossarna åter på plats, och utan att jag tryckt på bromsen emellan, så klart, så snurrar hjulet ett varv igen, inte mer. Så det är stor skillnad med och utan klossar, helt utan något tryck från kolven.
Är då allt i sin ordning, eller är det någe vajsing?
Och nej, någon bromsrenovering har jag inte utfört, om jag gett uttryck för det så är det ett misstag. Ett ok har jag tagit isär, rengjort och satt ihop igen. Kolvtätningen såg finfin ut, liksom damasken.
Senast redigerat av Thomasx (29 september 2014)