Äntligen vart Coilsen komna! Det tog 4 veckor istället för 2, så man var ju lagom nellad att få på dem när de väl anlände. Det var bra mycket enklare än vad jag trodde. Bak gick ju på två röda då det bara behövde lossas en enda bult. Fram var lite pilligare då man fick plocka bort innerskärmar samt spolarvätskebehållare... spolarvätskebehållaren skulle ju ändå ut, så nu är den ett minne blott. Skönt att få det gjort! I vilket fall som helst så var det enklare än jag trodde, vilket ju är skönt. Det pilliga sedan var ju att hissa ner och upp bilen 1000 gånger för att hitta rätt höjd. Efter mycket skruvande fram och tillbaka fick det bli 9 cm markfrigång. När jag hade ställt in dem så att det var perfekt i hjulhusen så hade jag bara 6 cm markfrigång, och det kändes lite väl lågt. (Hade inte ens kommit in i garaget) Därför fick det bli lite för mycket luft mellan däck och skärm, men den är i alla fall körbar. Jag har kört runt en hel del idag, och höjden känns perfekt. Jag får saxa på de flesta guppen, men det går ju fint!
D2 Coils.
Coilsen på plats! (Dock ännu ej inställda)
9cm markfrigång. Inte perfekt, men bättre än tidigare!
Det har också blivit en hel del puts och kärlek till bilen. Alla fälgar är polerade och vaxade på både fram;- och baksida. Skönt att hålla grejorna i trim
Allt krom är också putsat på.
Hårt slit, men det blev bra.
Putsat vs. oputsat. Skillnaden är påtaglig!
Pärlorna putsade och redo för träff.
Det blev även ett inköp av lite nya verktyg... Så supran får inga fler delar förrän nästa lön nu
XoXo