Vill börja med att tacka för era fina kommentarer, det värmer verkligen!
Som jag skrivit tidigare så valde jag att köpa Billet överfall till Supran, då det inte var någon stor summa för att köpa in dem så var valet självklart. Såhär stor är skillnaden på de jag köpt, vs original:
När de väl kom hem i brevlådan så började ju arbetet att få tag på någon som kunde bearbeta dem, vilket inte verkade vara det lättaste. Jag sökte ett tag efter någon, men hittade ingen jag kände att jag litar på, som dessutom hade vettigt pris. Till slut var det några killar från dragraceing-världen här nere som berättade om en man som skulle vara grym. Efter ett samtal dit så var jag välkommen med blocket redan dagen efter, och dessutom var det i Halmstad, vilket är nära för mig. Jag och min kära sambo (tack för att du ställer upp jämt) pinnade upp till Gert på Motormekano i Halmstad, och oboy vad glad jag är för det! Han har en fin och välstädad verkstad, men ruggigt coola maskiner och tyckte själv att det där med billet överfall var ett enkelt arbete, vilket var glädjande för mig då det verkat så svårt innan. Dessutom gjorde han alla block till koeningsegg... coolt att se, och då kände man sig genast trygg
Denna historien med blocket är fruktansvärt lång, men jag beställde ju ett block i Juli som jag betalade alldeles för mycket för, eftersom jag behövde det snabbt. Nu var det tyvärr så att det tog en jäkla tid, och dessutom fick jag fel block. Inte nog med det, utan det var skadat och fusklagat (förmodligen uppbänt med en skruvmejsel), samt att det gått varmt. Säljaren hade mätt cylindrarna så att jag kunde beställa kolvar, men eftersom jag fick fel block så blev det nu tvunget att borra. Men Gert gjorde ett super bra jobb, han lagade, dekade, borrade och bearbetade överfallen... Allt på knappa två dagar, och med bra priser. Jag är glad över att jag fick kontakt med Gert, och är det någon som behöver ha hjälp med sitt block så rekommenderar jag honom varmt!
Såhär fint ser det ut nu:
Glad och nöjd väntar jag nu bara på de större kolvarna som kommer på måndag.
XoXo