3320
Sök

Audi a4 cab esp/broms/otroligt ostabil styrning

6 Inlägg
28 september 2014
Trådstartare
Hej, hoppas att det inte ligger något på samma sak uppe då jag faktiskt inte hittade något annat.. Är ny här också :) hoppas att någon vänlig själ kan hjälpa mig med mitt problem..

Jag är helt kass på bilar vill jag meddela med.

Detta gäller en audi A4 cab 2007 och 9000 mil på mätaren.

1.Det är så att min Esp lampa lyser hela tiden (gul färg)

2.Mina bromsljus lyser även fast jag inte bromsar och går igång så fort jag sätter på tinningen.

3. Bilen är jätte svår att hålla rak i kurs och man verkar rattfull på vägen eller något..

4. När man bromsar och svänger fullt så skrapar det typ.. Men inte annars..

Hoppas verkligen någon där ute kan hjälpa mig med detta.. Jag svarar gärna på alla frågor ni behöver veta.

Mvh// fredrik

Avstängd
10 388 Inlägg
29 september 2014
ESP och bromsljuset hänger antagligen ihop. Byt bromsljuskontakt.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Forummoderator
26 368 Inlägg
29 september 2014
I övrigt hade i alla fall jag kollat upp om jag har någon raserad bromskloss eller liknande, om jag hade varit ägare till fordonet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

6 Inlägg
29 september 2014
Trådstartare
Grymt! Får byta den! Är det en svår sak att göra själv?

Ok,får se det med med bromsklossar, är det något man bara kan se när man kollar runt fordonet?

Avstängd
10 388 Inlägg
29 september 2014
gammelpungen skrev:
Grymt! Får byta den! Är det en svår sak att göra själv?

Ok,får se det med med bromsklossar, är det något man bara kan se när man kollar runt fordonet?

Har inte bytt på din modell, men på andra audisar har det inte varit det;

Bort med kåpan under ratten/ovanför pedalerna, och sen bör du se och komma åt den där. Gör gärna någon markering på den gamla så du kan sätta den nya på "samma avstånd".

Det vanliga är iofs att de brukar ge upp på "andra hållet" och då får inte bilen någon signal från kontakten att bilen bromsar, men "bilen" känner iaf att bilen bromsar och tror då något är galet med bromssystemet/esp:n.

Men, det borde kunna fungera "tvärt om" också. Ska ju givetvis inte säga att jag kan garantera det. Men, lyser bromsljuset konstant pekar det ju iaf åt det hållet.

Kolla rent allmänt hur skivorna ser ut; rostiga/bred "kant" ytterst osv.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

6 Inlägg
29 september 2014
Trådstartare
Ok tack för en bra beskrivning ska åka och skruva nu då jag köpt en kontakt! Meddelar hur det har gått när jag är klar! smile

Sök