2988
Sök

Vart hittar jag launch control till min honda crx -89?

847 Inlägg
1 oktober 2014
Trådstartare
#1
Tja! har länge undrat vart jag hittar launch control till min crx  (d16z5 motorn). Gillar ej att handla via ebay för det tar dom veckor innan man får sina produkter, några tips vad jag kan hitta sådant? betalar hellre någon 500hundring mer för att slippa vänta i en månad.. alla tips är välkomna. Kan ej riktigt 100 vilken jag ska ha så om ni har någon erfarenhet så skulle det hjälpa enormt mycket smile tack på förhand!smilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

1 948 Inlägg
1 oktober 2014
#2
Du är alltså ute efter en mannick som begränsar maxvarvet till typ 3000rpm vid fullgas vid stillastående och sen när du börjar rulla så är varvspärren "som vanligt" igen?
Borde väl inte vara några problem att programera i sprutet, hondat är väl poppis till honda?

220 Inlägg
2 oktober 2014
#3
hade funktionen i min civic vti.gick att programera i originalsprutet med P24?!? box..

1 938 Inlägg
2 oktober 2014
#4
Skulle säga att du krånglar till det onödigt med att skaffa launch på en typ original sugmotor.
Håll önskat varv med högerfoten istället, enklare och billigare launch kan du inte hitta.

979 Inlägg
2 oktober 2014
#5
antar att det du önskar är en två-steps launch. När tändning & bränsle bryter så det slår knallar? då måste du byta till hondata om du ska ha det. En vanlig launch är som varvstoppet. Man sätter in en gräns då du max kan varva tex 3000rpm med kopplingen netryck. En vanlig launch är inget kul alls, så du kan lika väl gasa upp till önskat varvtal. En två steps launch kostar pengar. så ja....

Hpc

220 Inlägg
2 oktober 2014
#6
på min moddade civic vti gjorde det stor nytta vid race att inte behöva "hitta" det optimala varvet varje gång utan bara trycka ned gasen i botten och varvet hamnade på önskat varvtal direkt.
så helt onödigt kan jag inte säga att det är..åtminstone inte på vti modeller..

1 938 Inlägg
2 oktober 2014
#7
burnin_rubber skrev:
på min moddade civic vti gjorde det stor nytta vid race att inte behöva "hitta" det optimala varvet varje gång utan bara trycka ned gasen i botten och varvet hamnade på önskat varvtal direkt.
så helt onödigt kan jag inte säga att det är..åtminstone inte på vti modeller..

Så du menar att det inte blir samma sak om man håller varvet med högerfoten alltså?
Vet man vart man skall sätta varvstoppet så vet man ju i vilket varvtalsområde man bör hålla gasen, förstår inte riktigt varför det inte skulle vara onödigt.

1 938 Inlägg
2 oktober 2014
#8
AnderssonE30 skrev:
antar att det du önskar är en två-steps launch. När tändning & bränsle bryter så det slår knallar? då måste du byta till hondata om du ska ha det. En vanlig launch är som varvstoppet. Man sätter in en gräns då du max kan varva tex 3000rpm med kopplingen netryck. En vanlig launch är inget kul alls, så du kan lika väl gasa upp till önskat varvtal. En två steps launch kostar pengar. så ja....

Vanlig launch? Tvåstepslaunch?
Antar att du menar vanligt varvstopp, och med det senare vanlig launchkontroll.

Skall det knalla så skall du inte bryta tändningen, man backar tändningen och skicka på mer bränsle.
Detta gör man oftast på turbobilar, för att bygga laddtryck inför starten.
En sugmotor behöver egentligen inte launch för att komma iväg, då den har samma effekt vid ett vist varvtal oberoende av laddtryck.
Därför tycker jag launch på en sugmotor är överflödigt och onödigt.

220 Inlägg
3 oktober 2014
#9
mer en latmask funktion ser jag det som Glesmark.
Man slipper använda skallen och bara fokusera på starten.
Så lite onödigt kanske det är ändå..men jäkligt praktiskt!

23 Inlägg
3 oktober 2014
#10
Du har Launch i din org Box.

Du kan chippa Boxen

Forummoderator
9 299 Inlägg
3 oktober 2014
#11
Abuzer skrev:
Du har Launch i din org Box.

Du kan chippa Boxen

Nja det beror på vilken box han har. Alla PM7-boxar är inte chipbara "egentligen" och det bör vara en PM7 i en z5.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

159 Inlägg
3 oktober 2014
#12
Pm7 90-91 är Chip/mappningsbara


Forummoderator
9 299 Inlägg
3 oktober 2014
#13
Micha-J skrev:
Pm7 90-91 är Chip/mappningsbara

Ah. Lite som jag trodde, en 89 har en gammal PM7... Bättre sikta på en nyare ecu då, eller en PP5 som man hittar i Rover, som plockade russinen ur Hondakakan.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

847 Inlägg
3 oktober 2014
Trådstartare
#14
Hittade en, bättre o ha en launch control än att hålla med foten om man är lat, skit i om det är billigare launch control är bra mycket bättre än högerfoten, hittade en Bee-R Launch control step 2 som är till för honda smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

Forummoderator
9 299 Inlägg
3 oktober 2014
#15
Crxkoffe skrev:
Hittade en, bättre o ha en launch control än att hålla med foten om man är lat, skit i om det är billigare launch control är bra mycket bättre än högerfoten, hittade en Bee-R Launch control step 2 som är till för honda smile

Passar den Din Honda?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

847 Inlägg
3 oktober 2014
Trådstartare
#16
caromania skrev:
Crxkoffe skrev:
Hittade en, bättre o ha en launch control än att hålla med foten om man är lat, skit i om det är billigare launch control är bra mycket bättre än högerfoten, hittade en Bee-R Launch control step 2 som är till för honda smile

Passar den Din Honda?

Japp det gör den smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
4 oktober 2014
#17
burnin_rubber skrev:
på min moddade civic vti gjorde det stor nytta vid race att inte behöva "hitta" det optimala varvet varje gång utan bara trycka ned gasen i botten och varvet hamnade på önskat varvtal direkt.
så helt onödigt kan jag inte säga att det är..åtminstone inte på vti modeller..

hur gör du när du ska starta på ett annat ställe där det är sämre asfalt och 15grader kallare mark?

inget slår en fot när det gäller turbolösa bilar.
annars får man sitta och pröva sig fram varje gång genom att ratta på en lite skruv eller nått vid varje startförsök sen när man byter ställe är det bara att göra om det.

fästet är aldrig det samma.
på ett turbo åk är det en helt annan grej där har man det för att få igång turbon genom att flytta ut förbränningen så snurran snurrar på mer från grunden

Kör fort så hinner inget hända...

1 938 Inlägg
4 oktober 2014
#18
Growe skrev:
burnin_rubber skrev:
på min moddade civic vti gjorde det stor nytta vid race att inte behöva "hitta" det optimala varvet varje gång utan bara trycka ned gasen i botten och varvet hamnade på önskat varvtal direkt.
så helt onödigt kan jag inte säga att det är..åtminstone inte på vti modeller..

hur gör du när du ska starta på ett annat ställe där det är sämre asfalt och 15grader kallare mark?

inget slår en fot när det gäller turbolösa bilar.
annars får man sitta och pröva sig fram varje gång genom att ratta på en lite skruv eller nått vid varje startförsök sen när man byter ställe är det bara att göra om det.

fästet är aldrig det samma.
på ett turbo åk är det en helt annan grej där har man det för att få igång turbon genom att flytta ut förbränningen så snurran snurrar på mer från grunden

Tack.

847 Inlägg
7 oktober 2014
Trådstartare
#19
Tja! Har hittat denna sidan nu, här skriver dom allt möjligt om launch control, vågar man installera det? http://skogenracing.editboard.com/t7800 … ch-control

den jag köpt är denna: http://www.ebay.com/itm/BEE-R-REV-LIMIT … 43bf1db7b5

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

847 Inlägg
7 oktober 2014
Trådstartare
#20
Den är gjord för honda men kan motorerna gå sönder av detta? väldigt tacksam för svar, vet ni hur man installerar får ni gärna förklara det med smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)


Sök