Nissan Skyline R34 GTT 1998 inköpt av mig 2010 enda ägaren i svergie.
Tänkte att varenda jävel har ju en projekttråd nu för tiden så kände mig lite utanför
Vid inköp var den i stort sett orginal förutom att de satt tein coilovers på och ett öppet filter, har ju hänt en del sen dess men börjar med att visa hur den såg ut 2010
Kan även tillägg att de här e första gången ja ger mig på att trimma en bil å kunde verkligen inte mycke när ja började så de e bra att man har vänner som kan hjälpa till men har lärt mig sjukt mycke på vägen
Vintern 2011 började ja med små grejer som att byta till ledbakljus, köpte en kolfiber huv, byte tändspolar till splitfire, kläde in lite inrednings detaljer me kolfiber folie, målade broms oken silver å lite sånt små tjafs
hösten 2012 va när allt spårade ut lite Vi åkte ett gäng till gotland ring å körde lite å dom tjata på mig att fan du måste ju trimma skylinen å ta med den nästa år. Gick då i tankarna att sälja skylinen så la ut den på annons men fick bara massa skambud så tröttnade på de å tog bort annonsen. Nånstans där i bakhuvet så hade ja ju de där att ja måste ju trimma den om ja ska ha kvar den, så beställde nytt insug, oljekylare, intercooler mm men va fortfarande lite osäker med tanke på att ja aldrig hade gjort nåt sånt här. en typ i december 2012 va ja i garaget när en polare kom förbi och kolla om ja hade gjort nåt än vilket ja inte hade så då gick han lös å började plocka bort insuget så då hade ja ju inte så mycke val längre
Så våren 2013 plockade ja bort grenröret, turbo, flyttade säkringsboxen för att få plats med insuget. Flyttade bak batteriet och spolarvätske behållaren. Började snickra ihop ett nytt grenrör för att spara lite pengar istället för å köpa ett. Beställde också ett maxxecu som Henke började installera.
Våren 2014 stannade projektet i stort sett totalt va helt enkelt trött på å va i garaget. Sommaren 2014 tog ja tag i de igen å beställde en ny koppling Exedy Hyper multi Twinplate rätt flashigt namn som ska palla över 800nm tänkte att de va lika bra å slå på stort så slipper ja byta koppling igen om ja vill plocka ur mer effekt. en polare hjälpte mig att byta den så stort tack för de
För ca 2-3 veckor sen tog polaren med sig bilen ner till maxxtuning och fick den mappad och här e resultatet. Inga sky höga siffror men ja e helt klart nöjd med tanke på att jag aldrig har gjort nåt sånt här innan å man måste ju börja nånstans
Så förra helgen va de tillbaka till gotland ring och den så kallade spontanresan som e vädligt spontant planerad varje år Bilen funkade klockrent under mappningen och hela vägen till gotland men när ja gled ut på gotland ring så ville bilen inte redigt den bara spottade å fräste så fort laddet kom. Maxxecu slog ju ifrån direkt å fick fel kod på att den fick för lite soppa s provade att skruva på BTR:en men kunde inte få upp soppa trycket. Fan då tänkte jag då har BTR:en sagt upp sig å åkt hem så vart inget köra för mig. Beställde en ny BTR en riktigt aeromotive istället för en kopia som ja hade innan men fortfarande samma problem. Efter lite kliande i huvet å gogglande ( goggle e så duktig å kan allt) så hitta ja att de brukar hjälpa å jorda soppa pumpen direkt i karossen sagt å gjort så pang så hade ja 3 bars soppa tryck. DOH!! att man inte kunde ha kommit på de när man va på gotland ring
så nästa år bilr det att köra Timeattacknu.se start #87 i Club Challenge klassen ska bli riktigt kul. Har väldigt lite ban vana så får se hur man lyckas mot dom som har kört betydligt mer. Så i vinter funderar ja på att uppgradera bromsarna iaf fram beroende på va pengarna räcker till och fixa lite annat. Ska också ta BE kort och inhandla släpvagn så man kan få hem bilen om eller snarare när man kör sönder
Känner att ja har vart jävligt dålig på och uppdatera här! Har inte hänt så mycket på ett tag men nu är det igång med att få den godkännd och kör klar till Tanu.se första tävlingen är 22 maj.
Har vart i garaget idag och rivit ner de mesta som ja satte dit förra vintern
Har rivit ner insug, tryckrör, grenrör, turbo och avgas system
Vart lite garage tid i helgen som var så nu börjar de likna nåt igen
Japspeed elbow och frontpipe 3" monterat fick svetsa dit ett fäste på frontpipen för de saknades men man får ju va man betalar för! nu väntar ja bara på att mitt HKS catback ska komma hem och så fixa en ny katalysator
Provtryckte förra helgen och gasspjället läckte nåt fruktansvärt vid axeln så plockade isär hela skiten, byte lager och slängde dit lite oringar då vart ena sidan tät men den andra läckte lika mycket som innan så slängde de åt helvete och köpte ett nytt som också läckte så klart (bra kvalitet ) men har lyckats fått det tätt med lite oringar nu iaf
Så nu e de liv i maskin igen bara lite små justeringar kvar men nu har den fått se solen för första gången iår