Andra tröskeln renslipad och inga bekymmer hittades där heller!
Ena sidan av golvet slipat.
Och här var det grov slipat.
Går lite segt nu då motivationen och orken börjar tryta när de känns som man står och stampar på samma ställe. Men förhoppningsvis så kommer gnistan tillbaka när allt är grundat!
Visst borde en 1900-motor gå att stoppa i med tillhörande låda om man skulle vilja?
Det tråkiga är att bakaxeln knappt håller för original motorn så den bör ju då bytas, och ska man byta motor kan man lika gärna lägga i en c20xe, riktigt trevlig motor!
Visst borde en 1900-motor gå att stoppa i med tillhörande låda om man skulle vilja?
Det tråkiga är att bakaxeln knappt håller för original motorn så den bör ju då bytas, och ska man byta motor kan man lika gärna lägga i en c20xe, riktigt trevlig motor!
Ahhh, en mc-motor, typ 1300-1400cc radfyra, eller V4
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Fiesta_Racing: Vit färg tycker ja är svårt att måla, då man blir "blind" när man målar svårt att se när allt är vitt, Boxen är vit, lysrören lyser vit osv. Men det går att måla Kör man nån pastell färg att kontra med blir det kalas fint
Så nyss hemkommen från jobbet:
Tagit bort det gamla kittet, kommer att ersättas med nytt vid senare tillfälle!
Nästan allt är färdig slipat, lite i skuffen och inne i ratt ateljén kvar
Alla uppdateringar i den här tråden är kul! Fortsätt med detta!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
bilen i fråga är vit i från börja och är brun i nedre kanterna (om du förstår vad jag menar) och jag tycker inte det är någon mening att lägga ner massor av tid och pengar där färgen redan är bra. kräver inte mycket bättre kvalité på jobbet än den lacken som lämnade fabriken. vill bara att det inte ska synas.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Det börjar likna något detta Mycket bra jobbat får jag säga, En fråga bara, varför maska in insida tak? Kommer du inte ha innertak på den eller har jag missat något?
Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)