ny röd lack <3 that feeling Är sugen på att lacka om bilen igen, mestadels då den vi valde skulle vara bättre men slutade med en väldigt mjuk lack som repas väldigt lätt oavsätt hur bra och nogrannt man tvättar bilen Man vill ju liksom inte så och rubba bilen vart 3:e månad, är ju knappt någon färg på bilen längre haha
Blir väldigt snygg! Har du hittat bättre stötfångare fram eller ska du försöka massera den till rätt form? Ett alternativ skulle ju kunna vara att göra typ Cortina Lotus fångare, dvs två kortare delar. Det skulle kunna vara snyggt. Tjb pulverlack i Umeå pulverlackar så det ser ut som riktigt krom.
Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Twins: Ja det är något speciellt med rött Fan va konstigt att den blev så mjuk :S Vad är det för fabrikat?
eastmotorsport: Ja har lite grejer på gång på den fronten Ja de skulle kunna bli snyggt, men har lite idéer, som kommer visas lite längre fram. Åfan fränt visste inte att de gick med pulver!
Volvo1968: Tackar så mycket!
Har mest varit och städat de sista dagarna då ja lortat ner på hela jobbet, men lite har ja gjort:
Klossa av dörrar och huv, sedan la ja på 2 svängar grund till.
Och nu har jag börjat jobba igen så nu kommer det gå lite segt igen.
Twins: Ja det är något speciellt med rött Fan va konstigt att den blev så mjuk :S Vad är det för fabrikat?
Denna gång körde vi med mipa 2K färgkod LY3D då vi hade slut på röd Standox pigment i verkstan, jag är sugen på att lacka om bilen igen och kanske köra bassis + klarlack...fast det är inte bestämmt ännu. Frågan är om jag har fått en felaktig produkt eller fel typ av lack
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.