2472
Sök

Köpråd Firmabil, blir galen!

8 Inlägg
9 oktober 2014
Trådstartare
Måste ha en firmabil. Kravet är att ha minst 190cm lastlängd. Mitt andra egentliga krav är automatlåda. Budget max 60000kr

Det som finns att välja på är i princip caddy maxi, transporter, vivaro, traffic och vito.

Vito är skräp har jag läst och hört. Vivaro, traffic och cubistar är skit dom oxå vad man hört. Automaten som sitter i dom har ja ingen aning om. Är det den där automatkopplingslådan så går den oxå bort. Är ju horribel att köra om det är den som kallas för ESG eller liknande.

Transporter finns inte att hitta i den prisklassen om det inte är den gamla karossen (äldre än 05 tror jag) och 30k mil på mätaren.

Caddy e väl okej bil i mitt tycke men oxå i minsta laget.

Nu har jag börjat kika på alternativ som kan funka. Crysler grand voyager. Slänger man ut stolarna bak så funkar den.
Bra pris, massa lyx, men oxå en hel del problem på köpet när man läser om bilen. Elfel och havererade lådor.

Suburban hade ju vart gött o glida runt i. Men drar ju en hel del soppa.

Jag drar mig för att köra manuell. Och måste jag köra manuellt så är Transiten given enligt mitt tycke. Har kört dom en hel del och som åker man bra i. Stora och rymliga.

A jag vette fan vad jag ska ta mig till. Vet inte hur många timmar man lagt på blocket. Hjälp mig! smile

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
9 oktober 2014
Eftersom Volvo inte opererar i detta segment så får jag istället föreslå Volkswagen. Caddy är det enda vettiga jag kört i firmabilsklass. Transporter är ju alternativet om man måste lasta. Transit Conect är det värsta skämtet jag kört/åkt i. Det går för övrigt inte att sitta som pasaargerare om man är större än en 7åring. Katastrof...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Forummoderator
26 351 Inlägg
9 oktober 2014
Annars, om du har funderingarna på Transit, så finns ju alternativet Mercedes Sprinter?
Fast, dom kanske är lite väl stora då i stället?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 Inlägg
9 oktober 2014
Trådstartare
Mack skrev:
Annars, om du har funderingarna på Transit, så finns ju alternativet Mercedes Sprinter?
Fast, dom kanske är lite väl stora då i stället?

Sprinter och Crafter är snäppet för stora. En Transit får jag precis plats med i mitt garage.

En vito, transporter, eller den långa modellen av Jumpy, Scudo hade vart perfekt storleksmässigt.

En gammal ambulans eller likbil hade vart perfekt. Men svårt att hitta bilar som inte har 35k+ mil på mätaren.

Denna hade suttit som ett smäck. http://www.blocket.se/kronoberg/Begravn … 0.htm?aw=1

Bra bit över budget, men personbilskänsla och komfort och samtidigt bra med lastutrymme.
Senast redigerat av Flesklepp (10 oktober 2014)

4 468 Inlägg
10 oktober 2014
kostar väl lite o åka ståndsmässigt,sen kan du ju köra lite svart åt kyrkan mellan varven..

Sök