Cracksoup skrev:
trubbelturbo skrev:
Cracksoup skrev:
Ska ni köra packning och skidor så är min spontana tanke Ford Mondeo. Typ denna
http://www.blocket.se/vi/51283204.htmDrar under 0,6 och inte så farlig skatt på drygt 2000:-
Räcker en Focus eller Golf verkligen?
EDIT: Nu har inte just den Mondeon alla krav du listade men det finns säkert någon som passar på blocket
EDIT 2: Jag vill passa på att varmt rekommendera Citroen C5 också
http://www.blocket.se/vi/52440092.htm 138hk låter inte mycket men jäklar vilket bottendrag Citroens dieslar har! Vi hade en i familjen i många år tills en gasglad lastbilschafför totalt mosade den när den stod parkerad. Hade fortfarande haft den om det inte var för krossen. Större lastutrymme än t.ex. Volvo V70, drar 0,6, tyst och fin på motorväg och snål i stadstrafik. Dessutom är gashydraulisk fjädring något du aldrig kommer vilja leva utan när du väl testat det
Tror det är samma motor som i bla. Volvo v50 2.0d va? Isåfall kan jag skriva under på det, jag gillar också den motorn
Tror jag har hört det med
Den bara fortsätter mata kraft.
På tal om det jag tidigare skrev, den gashydrualiska fjädringen tillför inte bara nära fläckfri åkkomfort, utan det gör även bilen ställbar inifrån kupén. Du kan alltså styra markfrigången med ett par knappar. Bara att sänka den om du ska köra motorväg och vill ha lågt luftmotstånd, eller höja om du ska köra lite offroad (fjällen?).
Jag har sålt Citroen som levebröd. De är bra. Men! Bakrutetorkare och ACC ska man kolla noga! Golf och Focus är små bilar. Inget alternativ.
Citroens fjädring är speciell och blir man lätt åksjuk bör man nog prova den extra noga. Men mycket förtjust i denna modell! Saknar min C5 Hdi 1.6 än idag ibland...
Saab? De kostar "ingenting" längre. Man kan säkert göra ett bra köp även om jag inte vet så mycket om bilen. Men en 9-5 kombi med lilla dieseln är något jag själv funderar på till morsan just nu. Hon kräver dock automat som alla andra.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!