torpis skrev:
Dannne11 skrev:
torpis skrev:
Men kära nån... läs det jag skrev igen.
Menar du att om jag tar motor och bromsar från samma bil så är det tillåtet att regga ändå?
Är det något mer jag behöver byta då förutom motorn, låda, bakaxel, bromsar, stötdämpare (el etc tillkommer så klart) för att regga bilen med den motorn?
Nej, det jag säger är att de två motorerna T4 och 2.0t ser exakt likadana ut. Välj en T4 med allt runt om från 2.0t så får du en "2.0t" som håller. Det är ju nästan okej
Tror jag hänger med på vad du menar nu men tror faktiskt att jag ska köra på B5254T från en v70 eller en vanlig b230fk, det beror lite på hur mycket som behöver göras för att nå 300 hästar på de båda motorerna. vilken krävs mest jobb? har läst runt lite och som jag uppfattar det så behöver man byta vevstakar, turbo, spridare, chippa(eller annat sprut, 531 topp, intercooler, annan kam. 3" avgassystem. för att nå ca 300hk på en b230fk, något mer?
Vad skulle krävas för en B5254T?
den har ju 193hk orginal med lågtrycks turbo.
Räcker det med 3", större spridare, annan turbo(ställbar wastegate kanske räcker?), H-profil vevstakar, annan kam,(portning?) E85, chippa eller eget sprut och mappning eller är jag helt ute och cyklar?
Är väldigt ny på det här med trim så läser runt en hel del men väldigt många säger olika så det är svårt att ta in.
Marlboroman skrev:
Visst är det fränt med femma, men har man ingen större budget att röra sig med så är en FK det smartaste valet.
större och större... har väl en tänkt mig typ 25-30 vilket jag tycker är lite om man tänker på vilka jävla summor man kan komma upp till om man ska ha allt smått runt om etc.