3986
Sök

Axialborstar slits av bara fan...

46 Inlägg
5 december 2006
Trådstartare
Jag gåller på göra rent mina bromsok med axialborstar för jag har ingen tillgång till att blästra dem. Men jävlar vad borstar det går åt då de slutar ju ta efter bara ett tag. Tror jag är uppe i typ 5 st nu på ena oket och ena skölden.

Hellre lite och rapp än stor och slapp :þ

10 287 Inlägg
5 december 2006
Vad kostar varje borste?
Leta upp en mekanisk verkstad eller liknande i närheten och låt dom blästra din ok.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

46 Inlägg
5 december 2006
Trådstartare
25 kr kostar varje borste, jag har köpt ett par så fick lite rabbat. Vad kan det kosta att få dem blästrade då?

FreddeK
5 december 2006
agne skrev:
25 kr kostar varje borste, jag har köpt ett par så fick lite rabbat. Vad kan det kosta att få dem blästrade då?

skulle gissa på 50-100kr st.

2 594 Inlägg
5 december 2006
agne skrev:
Jag gåller på göra rent mina bromsok med axialborstar för jag har ingen tillgång till att blästra dem. Men jävlar vad borstar det går åt då de slutar ju ta efter bara ett tag. Tror jag är uppe i typ 5 st nu på ena oket och ena skölden.

Varför gör du rent bromsoken för? ska du måla dom eller?

46 Inlägg
5 december 2006
Trådstartare
Yes box thats right. Ska stänka lite färg på dem.

2 594 Inlägg
5 december 2006
agne skrev:
Yes box thats right. Ska stänka lite färg på dem.

jaha nä bara undra jag tog bara en stålborste och lite röd hammarlack man behöver inte putsa så mycket, färgen har suttit ett år nu

46 Inlägg
5 december 2006
Trådstartare
jaså det säger du hmm jag har borstat av bara helsike jag.

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
5 december 2006
hehe, det enda du behöver göra är att ta bort rosten som flagnar, sen är det bara att måla på med hammarlack, det fäster på rost.

man lever bara en gång så lev väl!

46 Inlägg
6 december 2006
Trådstartare
Nu är det inte hammarlack jag har utan sån här bromsoks färg jag köpt på mekonomen, men den kanske också fäster bra på lite skit big_smile.

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
6 december 2006
agne skrev:
Nu är det inte hammarlack jag har utan sån här bromsoks färg jag köpt på mekonomen, men den kanske också fäster bra på lite skit big_smile.

Jag tog och snabb blästrade mina, vilket resulterade i att det fanns liiiite rost kvar, men färgen satte sig riktigt bra endå. Jag kör också med mekonomens bromsokfärg smile

2 594 Inlägg
6 december 2006
ja det lär nog va samma nä lägg inte ner så mycke möda och energi på och slipa i hjäldig smile det blir inte bättre resulat för det ta en stålborste och borsta som sakt va bort lite löst skit bara sen måla på me pensel blir jäkligt bra de

46 Inlägg
6 december 2006
Trådstartare
Bra för jag var less på att slipa oken och så kommer man inte åt så bra så tid går det ju åt. Då ska jag maskera och ge mig ner å måla dem gula big_smile..

Sök