j0jje_ skrev:
för 300 så behöver du egentligen inte göra så mkt men det jag rekommenderar innan du börjar trimma är: läs! finns ju hur mkt som helst att läsa om volvo trimning!
www.savarturbo.se där kan de volvo och turbo finns massor om sniktrimning också
men läs jens gustavssons artikel på artiklar här för övrigt
http://savarturbo.se/?sida=content/artiklar.php på sidan där står det massa matnyttigt om volvo turbo och turbo allmänt. men 300hk är billigt på en volvo om du vet vad du gör och kan göra mkt själv.
jag ska själv slänga i en b23et i en kadett c. mitt recept kommer vara följande om det kan va intressant
botten
b23et block
standard vev
m-stakar
b23et kolvar
renovera lagom man ska inte vara för petig
ombyggt tråg med skvalpplåt
topp antinge 405, 531 eller 530 beror vad jag får tag på.
lätt portade kanaler och förbränningsrum, större avgasventiler 38mm samt mirafräsning
kam antingen blir det k, h eller om jag får tag på nåt vassare det bästa vore ju en kg8:)
Hemmebyggt grenrör noggrant. 48mm utvändiga rör minst 50cm långa lika långa
uttag för 60 mm hks style WG
Turbo garret GT 40
insug volvo 740/940 turboinsug
spridare 1000cc msd
pumpar: 2 ggr biltemas b230ft pumpar flödar 156L/H @5bar styck alltså över 300L/H med 2
grövre matarledning 10mm invändigt
Sprut/tändning VEMS och 4 högeffektständspolar (biltema)
Alu intercooler 300x100x76
3" och 2.5" tryckrör
3.5" downpipe och 3" avgas.
transmission
bmw getrag 262 låda
sachs motorsporttryckplatta
4 pucks sinter
bakaxel volvo 1030 med svetsdiff till att börja med.
kommer dock inte att stanna på 300 hk!
ladd? sisådär 2 bar