Tjena någon som vet hur det fungerar? har hittat en ganska ovanlig bil i en gammal tidning, så slog regnummret på Vägverkets hemsida å där står det: ÄGARE/BRUKARE xxxx xxxxx AKTIEBOLAG Avregistrerad Tror företaget gick i konkurs för typ 5 år sedan
Bilen är även påställd å oförsäkrad vilket innebär att eventuell ägare har fått betala ca 100kr om dagen i X-antal år...
Mailade till Transportstyrelsen å fick följande svar:
Hej Att bolaget är avregistrerat är inte något hinder för att köpa fordon , ägarbyte sker som vanligt.
Med vänlig hälsning
xxxx x xxxxxx
Handläggare
Men vem har behörighet att skriva under reg-beviset på ett fordon som ägs av ett företag som inte längre finns?
om fordonet varit påstallt så kanske inte skatten är betalad för det.
värt att tänka på. är läge att betala relativt lågt pris då. om jag inte minns fel så tas skattebeslutet som ger bilen märkningen att den har skatteskuld bort efter 2år. så det blir 2års skatter att betala isånt fall
värt att tänka på. är läge att betala relativt lågt pris då. om jag inte minns fel så tas skattebeslutet som ger bilen märkningen att den har skatteskuld bort efter 2år. så det blir 2års skatter att betala isånt fall
Är en skattefri bil Om det finns skatteskulder så står väll det på trafikverkets hemsida va?
Är en skattefri bil Om det finns skatteskulder så står väll det på trafikverkets hemsida va?
Man ringer transportstyrelsen. Rekommenderar att man gör de på alla bilar man köper så man slipper en överaskning när ägarbytet är gjort.