Bilen hämtades den 25/10 i england och kördes därefter hem, den 26/10 så var det dags att börja jobba!
Vi började med att väga in bilen som fullt fungerande innan vi började riva för att man skulle ha en referens vikt!
Vågen visade 100kg utan last och med mercan på så visade den 1500 kg vilket innebär att bilen väger 1400 komplett med motor, inredning och allt möjligt lullull. Mindre än vad jag hade räknat med måste jag säga! Riktigt bra start på bygget
Och ja, bilen kommer att konverteras till Vänsterstyrd!Efter vägningen så togs bilen till garaget där det var dags att börja tömma karossen så byggandet kunde ta fart!
Massa kompisar kom till garaget och hjälpte till med rivningen, sjukt stort tack till alla er! hade aldrig gått utan er:)
efter söndagens eftermiddag/kväll samt hela måndagen såg bilen ut såhär:
Tjejen hjälper till o river bilen, kan de bli bättre?
Efter ytterligare en dag:
En annan bra sak upptäcktes vid rivningen som jag inte hade reflekterat över...
och det är att engelska bilar har ingen underredsmassa! underbart!
Polaren Nyman hjälpte till att plocka ut inredningen, rutorna och mycket mera!
Rivingen gick snabbt och det har redan städats flertalet gånger i garaget men fortfarande kaos:P Så på fredag kommer 190an tömmas på dom delarna som inte medföljer och sedan ska denna hämtas upp i början på nästa vecka så jag får lite mer plats:) Tills dess hoppas jag kunna komma igång med att bygga bänkar också, så man får någon sorts ordning i garaget.. finns inget värre än o gå labyrint genom garaget hela tiden ^^.
Sen ser jag verkligen fram emot att bygga ihop 3.6an igen, denna gången blir det helsmidd maskin!
Jag har redan fått hem mina specialbeställde JE kolvar till motorn, så det enda som saknas för att bygga ihop motorn nu är smidda stakar, så får se till att lösa de så jag kan bygga motor medans MADPerformance bygger buren.. Visst är dom lite porriga;) :
mina gamla asa fälgar får agera projekt fälgar ett tag
Lite rörig första uppdatering men de kommer bli bättre jag lovar!
Mvh Mårten
Team Lovetap