Update 9/1Tjenare
Bygget fortskrider och jag hoppar rätt in i uppdateringen då det är lite tight med tid;)
Började med att sticka bort till Madperformance och hämtade upp mitt fäste jag gjort till pedalstället, han hjälpte mig att fräsa ur det lite snyggt och så att det inte blir så tungt
Sedan blev det o mäta in positionen ännu en gång och sedan svetsa fast det, blev ju riktigt fint detta
Som tur var hade jag turen att min polare fabian åkte ner hela vägen från skövde återigen för att hjälpa mig att skruva,
det är riktiga vänner det! hade aldrig gått utan dig fabian!
Sedan kom samtalet att mina bussningar var klara, då vart de full rulle bort och hämta dessa! Sedan fick jag som tur va låna pressen i Specialsvarvs garage som gjorde att vi kunde få färdigt subframen direkt:) stort tack till Anders på Specialsvarv för lånet av pressen!
Tyvärr fick jag ingen bild på subframen löst för det var bråttom att få upp den
sedan var det dags o montera alla stagen från Hedgehog Tuning & Motorsport, tycker de ser så porrigt ut
När bak fjädringen var monterad så satte vi på bultkonverteringen och en fälg för att få målat vart vi skulle skära skärmarna, tog med lite marginal så vi inte kapa för mkt
vi hamnade relativt nära höjden men den är lite för hög här på bilden då camberstagen begränsar oss i nuläget, men kommer byggas special för att kunna åka tillräckligt lågt
Kommer bli riktigt mekvänligt denna höjden ^^.
Sedan spårade det ut med lampor, tejp, flares, front, kofångare osv:D lite för att få ett litet helhets intryck
Kommer bli riktigt fett detta känner jag på mig, takhöjden på bilden är 132 cm och då är de bra markfrigång under så
lite lägre kommer den nog bli ibak iaf
Testade med polarens flares som han hade liggandes och den främre är fan som gjord för denna bilen ^^. men den kommer bli ännu bredare med styrvinkel grejerna på så den funkar tyvärr inte
En riktigt padda!
Sedan var bilen klar att rulla bort till Madperformance för burbygge, s14 framvagnen med mera:) Vi passade då på att ringa ner våran polare Barry Lee som kom ner och fotade bilen innan den rullades bort:)
Barry kommer ihop med Joakim Thagesson (Static Pictures) fota och filma åt oss under säsongen! Bilderna som togs
denna gången kommer sponsorerna få posta på sina sidor, dock har jag en att retas med lite
Det här kontoret kommer jag trivas alldeles ypperligt i! Bilderna blev riktigt feta så håll utkik på Facebook för att få se några av de andra bilderna
Det var allt för denna gången, i nästa uppdatering så kommer det lite motor bygge skulle jag tro
Hörs o syns!
//Mårten
Team Lovetap