Målet med denna Amazon 122S Overdrive är att fixa till den inför besiktningen 19/12. Förra besiktningen var 1982!!. Därefter skall den användas fram tills -64'an är klar. Sedan är planen att göra en helrenovering.
Bromsok o cylindrar ser bra ut. Montering av damaskerna brukar krångla för mig, men du kanske kan det i sömnen Vad står mer på att göra listan inför 19/12 ?
Bromsok o cylindrar ser bra ut. Montering av damaskerna brukar krångla för mig, men du kanske kan det i sömnen Vad står mer på att göra listan inför 19/12 ?
Ha ha... Ja nu närmar det sig. Huvudbromscylindern o kopplingscylindern med slav skall packas om. Avgassystem har sett sina bättre dagar, säkert redan på mitten av 80-talet Tanken är helt full med bensin så den får dräneras. Sedan skall alla oljorna bytas i motor, växellåda och bakaxel. Därefter hoppas jag att det skall gå att få rull på henne
Ha ha... Ja nu närmar det sig. Huvudbromscylindern o kopplingscylindern med slav skall packas om. Avgassystem har sett sina bättre dagar, säkert redan på mitten av 80-talet Tanken är helt full med bensin så den får dräneras. Sedan skall alla oljorna bytas i motor, växellåda och bakaxel. Därefter hoppas jag att det skall gå att få rull på henne
Wow, gammal bensin från "förr i tiden" då bensin luktade bensin och var bensin är ju riktigt guldvärd idag..... eller?
Nej, kanske inte, den har nog sett sina bästa dagar
Wow, gammal bensin från "förr i tiden" då bensin luktade bensin och var bensin är ju riktigt guldvärd idag..... eller?
Nej, kanske inte, den har nog sett sina bästa dagar
Antar att det var en underbar kilometer fram till "missödet med filtret"!? Hur upplevdes vägljudet med "Värmland edition"? ;
Mmm.. Det var när jag hade 1km kvar hem Lyckades köra 4 km innan det "Värmland edition" ger en helt ny körupplevelse vad det gäller både ljud o stadighet Var kanske året vinterdäck 1965