Tjena! Nu är problemet löst! (hoppas jag). Efter mysteriet med potatismjölet så kom jag fram till att vattnet runnit in i bilen ifrån undersidan av högtalaren, i dörren?!
Såhär gjorde jag: Plockade bort dörrsidan, skruvade bort alla skruv (ca 8-10st), tog ner rutan och skruvade bort skruvarna som kommer fram från "servicehålen" för att lossa plåten från rutan. På insidan av denna så sitter en tätning runt hela plåten. Denna tätning var helt slut i underkant!
Kombinationen av att listen som ligger mot rutan på utsidan och listen mot denna plåten var slut så dröp vattnet mot denna plåten och igenom, detta kommer då ut mellan tröskeln på bilen och dörrsidan och pressas upp och in i bilen. (Testat)
Lösning: Drog silikonsträng runt dörrsidan och tryckte tillbaka den och skruvade ihop det. Sen tog jag bort listen på utsidan (bara att lyfta uppåt) och böjde försiktigt och tryckte ut gummit lite så den skulle bli vidare sen satte tillbaks det.
Så där låg mitt fel. Tror också att det var en kombination utav att vatten under batteriet, trasig list runt kupéfilterhållaren och denna list i dörrsidan. puh, trodde aldrig jag skulle bli av med det!
Men det var bra på ett sätt för nu har jag fått erfarenhet av det!
Tackar alla som tipsat och trixat för det var inte lätt själv!
PS. Tätare bil än min får man nog inte nu! Haha!