Tjenare! Idag blev de lite meck. Dock inte så mycket som velat. Eftersom packboxar,kamrem, v-pump. Ja rubbet var 2 dagars lev tid på. Men fick snyggat till lite i motorutrymmet samt satt i motorfästet. Även plockat i sär växellådan.
Fick pressat ut gamla motorfästet, och pressat i den nya. Självklart Volvo original
Blev riktigt bra
Ser ut som de läckte lite från packboxen till drivaxeln, så där kommer en ny så klart
Jo då, de läckte visst en hel del från packboxen...
Här är den förbaskade packboxen som gjorde att den läckte några droppar ibland..
Fick målat subframe och gjort snyggt, även vaxat. Och en ny styrväxel
Det var allt för idag. Imorgon blir de montering av kamrenen, packboxar, och göra så mycket komplett som möjligt. Sen blir de nog till att sänka motorn i helgen
Gokväll
Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
Hehe, kan ju inte ligga på latsidan ellerhur Ja, man ångrar nästa o sälja henne nu
Helt rätt inställning och garaget ser trevligt ut också
Har man bestämt sig för nåt nytt som dessutom är värre än vad man kör, så är det ju bara att köra på det! Men efter allt du gjort så borde du få 60k utan problem, håll på henne till rätt köpare som förstår hur mkt tid o pengar det ligger i henne liksom
Hehe, kan ju inte ligga på latsidan ellerhur Ja, man ångrar nästa o sälja henne nu
Helt rätt inställning och garaget ser trevligt ut också
Har man bestämt sig för nåt nytt som dessutom är värre än vad man kör, så är det ju bara att köra på det! Men efter allt du gjort så borde du få 60k utan problem, håll på henne till rätt köpare som förstår hur mkt tid o pengar det ligger i henne liksom
Ja, men det hade varit gött och spara henne och ta ut henne lite då och då bara 60.000 ? Ja, är nog där de kommer hamna någonstans. Jag byter ju allt nu när motorn ändå är ur såklart. Idag blir de mer meck Ska åka runt och hämta massa delar nu på morgonen till den. Bilder kommer ikväll :
Kommer bli riktigt fin nu, har ju mer än dubblat värdet på den från inköpspriset
Har du möjlighet att ha båda bilarna så ta den chansen
Tack för de D-Evo! Blev bjuden 50 för den som den stod innan renovering. Så under det ska jag aldrig gå Då får den samla lite damm istället. Ikväll kommer de nya bilder
Känns svårt att värdera dessa bilar, verkar som om folk tror att det fortfarande finns gott om dem i bra skick...det gör det ju inte
Jag hade inte släppt din kärra för mindre än 60k, köpte ju min för nästan 50k och den var INTE i det skicket som din är i
Visst är de svårt att få ut vad man vill på dessa bilarna tyvärr. Men jag får nog lugna mig i värsta fall Den ska nog ut för 59 eller nått på blocket. Så får vi se. Nja den börjar bli rätt bra nu.
Erikzxz skrev:
Näe och skulle inte sålt den till vilken stolle som hellst heller!
Nä, kommer de någon 18åring som ska fylla den med adventsljusstakar och doftgranar får han köpa nått annat lik
Djo skrev:
Blir som ny den här
Ja, den är bara inkörd istället för en ny
Tjenare! Blev lite meck ikväll Tyvärr blev inte allt klart. För hade fel hjul till kamremen. Så fick beställa ett nytt. Som kommer imorgon. Sen ska bultarna till konvertern spännas. Sen är den redo för att sättas i igen Spännande
Passa på att rengöra och byta packningen till oljereturen...
Rent och snyggt, även om den inte läckte. Så var de likabra att byta den. Den börjar ju läcka förra eller senare annars ju.
Den ena packboxen till drivaxeln läckte. Så bytte självklart båda två. Lite skillnad
Före bytet
Efter bytet
Då är den nya vattenpumpen på plats
Det var allt för i afton, mer kommer imorgon Till helgen ska motorn va monterad och klar om inget oförutsett kommer i vägen