30 november 2014
Trådstartare
Tja!
Nu har skiten träffat fläkten! :S
Igår natt så åkte jag runt stan lite, så varje gång jag startade bilen började batterilampan att lysa men därefter så slockna den efter ca 100 meter. När jag skulle sjutsa hem en kompis så började batterilampan att lysa konstant. (rött) Därefter så började radion att lägga av o alla instrument lampor blev svaga så bilen dog.
Fick igång bilen efter ca 15 minuter och kunde åka en bit hemmåt men sen sa det stopp. Fick tillslut bogsera hem bilen.
Idag då som är dagen efter så provadae jag att ladda batteriet, jag provade med startkablar men bilen dör när man tar bort dom. Inget funka. Däremot tog vi batteriet från min farsas volvo o satte dit på bmwen. Första gången ja startade bilen så lyste batterilampan. Sen stängde jag av och startade på nytt, då slockna den. Så jagt åkte ner o köpte ett nytt batteri men så fort ja satte i den och startade bilen så börjar lampan lysa och inte släcks den heller.
Jag tog en multimeter och batteriet mätte 12,9 V med bilen avstängd och 11,7 V med bilen igång. Så den genererar ingen ström.
Va fan ska man göra, ska man byta ut hela generatorn eller finns det några mindre grejer som kan vara defekta ?
MVH