3635
Sök

Fortkörningsböter med ägaren bredvid?

49 Inlägg
4 december 2014
Trådstartare
student med 1050 i månaden hmm

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
4 december 2014
p349freddan skrev:
student med 1050 i månaden hmm

Då om nån gång får man nog tänka efter före så man slipper spara i 3 månader för att betala onödiga böter.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

5 119 Inlägg
4 december 2014
Hade vart billigare att ta ett annat tåg wink
Åker man dit när man kör för fort så är de bara att pröjsa, har man inte råd med böterna så får man hålla sig i skinnet.
Är inte själv någon ängel men har lärt mig den hårda vägen och betalat närmare 10k i böter sedan ja fick körkort.
Kör nu mera nästan alltid skylltad fart eller lägre om de behövs och tänka sig att jag inte kommit för sent smile
Tror tyvärr inte att du kommer få några böter då du ej är ägare på fordornet.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

49 Inlägg
4 december 2014
Trådstartare
jo jag vet de va snuskigt jävla onödigt och man har ju lugnat sig efteråt..

mopar300
4 december 2014
om det e en enfilig väg så testa med att köra i mötandes körbana, (förutsatt att det inte kommer ngn), så kommer du inte bli photad..

49 Inlägg
4 december 2014
Trådstartare
mopar300 skrev:
om det e en enfilig väg så testa med att köra i mötandes körbana, (förutsatt att det inte kommer ngn), så kommer du inte bli photad..

NÅGON har ju gjort de förr hör jag wink är helt omöjligt där dock då de är räcke i mitten

Yawn...
3 151 Inlägg
4 december 2014
mopar300 skrev:

Det låter ju jävligt smart. I stället monteras det mitträcken och då blir det ett jävla gnällande...

Kamerorna är ju till för att man ska sänka hastigheten och öka trafiksäkerheten (typ 90% av de kameror jag känner till sitter innan en potentiellt farlig korsning), är man ute och vinglar på i 130 på fel sida av vägen så är man ju bra slut i huvudet istället för att bara sänka hastigheten...

49 Inlägg
4 december 2014
Trådstartare
Mervolic skrev:
mopar300 skrev:

Det låter ju jävligt smart. I stället monteras det mitträcken och då blir det ett jävla gnällande...

Kamerorna är ju till för att man ska sänka hastigheten och öka trafiksäkerheten (typ 90% av de kameror jag känner till sitter innan en potentiellt farlig korsning), är man ute och vinglar på i 130 på fel sida av vägen så är man ju bra slut i huvudet istället för att bara sänka hastigheten...

gnällde jag?

Yawn...
3 151 Inlägg
4 december 2014
p349freddan skrev:
Mervolic skrev:
mopar300 skrev:

gnällde jag?

Det var inte riktat till dig, utan till folk i allmänhet. Det blir alltid kommentarer som "åhhhhhhh, men då kan jag ju inte köra om som jag alltid gör i rusningstrafiken!" och så vidare.

49 Inlägg
4 december 2014
Trådstartare
okej sorry men ja de är jävligt onödigt och man ska sköta sig men man gör ju tyvärr inte alltid de hmm

Yawn...
3 151 Inlägg
4 december 2014
p349freddan skrev:
okej sorry men ja de är jävligt onödigt och man ska sköta sig men man gör ju tyvärr inte alltid de hmm

Ja visst är det så, men det är ju det som är min poäng. Om man inte sköter sig så får man stå sitt kast och hosta upp pengarna helt enkelt, det är väl det enda rätta man kan göra. smile

49 Inlägg
4 december 2014
Trådstartare
Mervolic skrev:
p349freddan skrev:

Ja visst är det så, men det är ju det som är min poäng. Om man inte sköter sig så får man stå sitt kast och hosta upp pengarna helt enkelt, det är väl det enda rätta man kan göra. smile

jo de är ju de wink

mopar300
4 december 2014
ja menar utan mitträcke.......

143 Inlägg
4 december 2014
De suddar alltid ut passageraren, kolla denna filmen.

https://www.youtube.com/watch?v=Qyu1zT_NPnA

450 Inlägg
5 december 2014
p349freddan skrev:
jag brukar stå för mina misstag men just nu är de lite ont om pengar så man kan ju försöka spara några tusen på detta så man kan göra något roligare för pengarna..

Då kan du ju vara så vänlig och hålla hastigheten. För dina misstag kostar oss skattebetalare onödiga pengar o processer. Lodigt svar av dig!

4 137 Inlägg
5 december 2014
Före fortsatt spekulation är det bara att vänta om det överhuvudtaget dyker upp någonting i från Kiruna

kameran kanske var skitig och förarens ansikte kanske inte kan tydas
Senast redigerat av spillolja (5 december 2014)

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

7 394 Inlägg
5 december 2014
Ovesund skrev:
De suddar alltid ut passageraren, kolla denna filmen.

https://www.youtube.com/watch?v=Qyu1zT_NPnA

hahahaha,,
snacka om bullshit,,

vi för statistik från kameran så vi kan se när den behövs ur trafiksäkerhet,,

hmm Västerbottens mest använda kamera står i Hörnefors söder om Umeå,, den är igång VÄLDIGT mkt och även på nätterna,, korsningen är ej så trafikerad,, jag passerade den en söndagnatt i April för ca 3 år sedan, och ja den var igång,, trafiksäkerhet in my ass,,

kassako JA

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
5 december 2014
Vad har hänt med gorg? är allt bara paragrafryttare nuförtiden? när denna sida skapades så kunde man diskutera liknande saker utan att direkt vara en "fyll i skälls ord här"...

Ifall detta med att köra lite för fort är så fruktansvärt farligt borde ni inte hoppa på alla som modda sina bilar också? för i sanningens namn räcker det med 75hk i bilen för att uppnå maximal fartgräns i Sverige... Borde ni inte hata alla med mer än 75hk då? för att man bygger ju inte för att sedan inte använda dem, eller? (och nej, dessa hk används INTE endast på tävlingar, så det är ingen mening att påstå)

Jag anser att Sverige har sjukt barnsliga hastighetsregler, fina breda flygrakor med viltstängsel ute i obebodda skogar behöver inte ha 80 i hastighetsgräns, så då kör jag inte 80 häller...

Och nej, runt mig sitter de flesta kameror på platser där de inte direkt inverkar på säkerhet, tex mitt ute i skogen på obebodd 90-sträcka...

Hade alla kameror suttit på direkt säkerhets relaterade platser såsom tex vid skolor, övergångsställen där barn/personer med nedsättningar mm går, och täta bostadsområden så hade jag inte klagat, inte häller laggt ut massa pengar från att skydda mig mot dessa plåtpoliser, då hade jag respekterat deras roll i trafiken.

Men iom att de inte alls sitter på dessa kritiska ställen, så har jag ju också införskaffat mig detta skydd, och behöver således inte vara rädd för kamerorna på kritiska ställen häller, hur är detta bra?

Till TS:

Ja! ifall föraren inte är nära släkt eller uppger dig som förare bör du kunna klara dig!

Avstängd
10 388 Inlägg
5 december 2014
Xoff skrev:
Vad har hänt med gorg? är allt bara paragrafryttare nuförtiden? när denna sida skapades så kunde man diskutera liknande saker utan att direkt vara en "fyll i skälls ord här"...

Ifall detta med att köra lite för fort är så fruktansvärt farligt borde ni inte hoppa på alla som modda sina bilar också? för i sanningens namn räcker det med 75hk i bilen för att uppnå maximal fartgräns i Sverige... Borde ni inte hata alla med mer än 75hk då? för att man bygger ju inte för att sedan inte använda dem, eller? (och nej, dessa hk används INTE endast på tävlingar, så det är ingen mening att påstå)

Jag anser att Sverige har sjukt barnsliga hastighetsregler, fina breda flygrakor med viltstängsel ute i obebodda skogar behöver inte ha 80 i hastighetsgräns, så då kör jag inte 80 häller...

Och nej, runt mig sitter de flesta kameror på platser där de inte direkt inverkar på säkerhet, tex mitt ute i skogen på obebodd 90-sträcka...

Hade alla kameror suttit på direkt säkerhets relaterade platser såsom tex vid skolor, övergångsställen där barn/personer med nedsättningar mm går, och täta bostadsområden så hade jag inte klagat, inte häller laggt ut massa pengar från att skydda mig mot dessa plåtpoliser, då hade jag respekterat deras roll i trafiken.

Men iom att de inte alls sitter på dessa kritiska ställen, så har jag ju också införskaffat mig detta skydd, och behöver således inte vara rädd för kamerorna på kritiska ställen häller, hur är detta bra?

Till TS:

Ja! ifall föraren inte är nära släkt eller uppger dig som förare bör du kunna klara dig!

Skönt att se att moralen inte är på uppgång iaf....

Än mer spännande är det att de som gnäller över att de blir kallade saker för att de inte "står för vad de gjort" eller "följer lagen", kallar folk paragrafryttare. Det är ju ok...åtminstone på ett håll.

Tror inte Xoff (i detta fall) ens är fullt på det klara med vad en paragrafryttare egentligen är
Senast redigerat av it_mutt (5 december 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
5 december 2014
Kan faktiskt hålla med om att G.org har tappat en hel del, frågan var om ha nkunde klara sig inte huruvida alla andra tyckte och tänkte om hans gärning.

Ontopic: han kan hävda att han tror att det var gamla ägaren som körde eller att han lät någon annan provköra bilen inför försäljning direkt efter att han köpt den...

Offtopic: förutom projektloggarna har detta forum tyvärr förfallit...

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

Sök