Xoff skrev:
Vad har hänt med gorg? är allt bara paragrafryttare nuförtiden? när denna sida skapades så kunde man diskutera liknande saker utan att direkt vara en "fyll i skälls ord här"...
Ifall detta med att köra lite för fort är så fruktansvärt farligt borde ni inte hoppa på alla som modda sina bilar också? för i sanningens namn räcker det med 75hk i bilen för att uppnå maximal fartgräns i Sverige... Borde ni inte hata alla med mer än 75hk då? för att man bygger ju inte för att sedan inte använda dem, eller? (och nej, dessa hk används INTE endast på tävlingar, så det är ingen mening att påstå)
Jag anser att Sverige har sjukt barnsliga hastighetsregler, fina breda flygrakor med viltstängsel ute i obebodda skogar behöver inte ha 80 i hastighetsgräns, så då kör jag inte 80 häller...
Och nej, runt mig sitter de flesta kameror på platser där de inte direkt inverkar på säkerhet, tex mitt ute i skogen på obebodd 90-sträcka...
Hade alla kameror suttit på direkt säkerhets relaterade platser såsom tex vid skolor, övergångsställen där barn/personer med nedsättningar mm går, och täta bostadsområden så hade jag inte klagat, inte häller laggt ut massa pengar från att skydda mig mot dessa plåtpoliser, då hade jag respekterat deras roll i trafiken.
Men iom att de inte alls sitter på dessa kritiska ställen, så har jag ju också införskaffat mig detta skydd, och behöver således inte vara rädd för kamerorna på kritiska ställen häller, hur är detta bra?
Till TS:
Ja! ifall föraren inte är nära släkt eller uppger dig som förare bör du kunna klara dig!