3478
Sök

Extern WG problem på volvo 945?!

204 Inlägg
13 december 2014
Trådstartare
#1
Hej!

De är så att jag har nyss byggt om min 945 LTT. Har extern wastegate 60m hks type II (kopia, jag vet).
Det är så att har jag en gör så kommer jag lite lite över 0.5bar i ladd. Jag har prövat med mottryck på wg:n (med 0.5 fjäder) jag har provat olika anslutningarna på wg, Nu nyss prova jag att sätta i 2 fjädrar= ca 1.2bar men laddar fortfarande ca 0.5bar. När man når 0.5bar så slår den typ "av" som en laddtrycksspärr och man hör suset från wgn. Någon som har en aning om vad de kan vara för fel? Är det WG som läcker eller kan det vara något annat??

Turbon har jag kört in också på 0.5bar i ladd i ca 50mil

Motor spec:

-=Block=-
*B230FK
*Honat
*Balanserad vev
*Alu remskiva
*H-profil
*Kompsänkta original kolvar
*Gängad oljeretur
*Alu ic
*3"lmm

-=Topp=-
*531
*A-kam
*Riktplanad
*Portad på både in o avgas kanaler
*Dubbla ventilfjädrar
*Omsvetsade förbränningsrum
*Cooperingpackning

-=Koppling=-
*M90 med svetsad 3a
*712tryckplatta
*4puckad sinter från ppf

-=Avgas/Insug=-
*GT35 turbo
*60mm Wastegate
*Kl racing grenrör
*3" hela vägen med ny 100cell katt + 2 ljuddämpar
*968:or spridare
*Justerbar btr
*Dw intank pump från ppf 255l/h
*Chippad

Länk till bilder: http://www.garaget.org/?car=365749

Tack på förhand
//Sam
Senast redigerat av Inox (13 december 2014)


5 686 Inlägg
13 december 2014
#2
Förmodligen är inte ventilen tät, inte ovanligt på kina-kopiorna.

Bara ta isär och slipa in ventilen mot ventilsätet.


204 Inlägg
13 december 2014
Trådstartare
#3
simlar skrev:
Förmodligen är inte ventilen tät, inte ovanligt på kina-kopiorna.
Bara ta isär och slipa in ventilen mot ventilsätet.

Blir juh inte ätt att få de rakt när flänsen sitter på bilen redan. Det kan inte va något annat? den va tät när jag fick hem den men kanske ändras när de blir värme på?


https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165016/165016-821858facd9858da06f62568831f12e0.jpg


204 Inlägg
14 december 2014
Trådstartare
#4
ingen som har någon annan ide?


klabbarpan
3 041 Inlägg
14 december 2014
#5
Kan vara ventilen som kärvar i styrningen. Kärvar i öppet läge så att säga. Vet att biltemas kan göra detta av egen erfarenhet.


204 Inlägg
14 december 2014
Trådstartare
#6
nixon89 skrev:
Kan vara ventilen som kärvar i styrningen. Kärvar i öppet läge så att säga. Vet att biltemas kan göra detta av egen erfarenhet.

kan man göra åt de då?


klabbarpan
3 041 Inlägg
14 december 2014
#7
Inox skrev:
nixon89 skrev:
Kan vara ventilen som kärvar i styrningen. Kärvar i öppet läge så att säga. Vet att biltemas kan göra detta av egen erfarenhet.

kan man göra åt de då?

Yes går att slipa axeln alt porta styrningen smile


204 Inlägg
14 december 2014
Trådstartare
#8
nixon89 skrev:
Inox skrev:
nixon89 skrev:
Kan vara ventilen som kärvar i styrningen. Kärvar i öppet läge så att säga. Vet att biltemas kan göra detta av egen erfarenhet.

kan man göra åt de då?

Yes går att slipa axeln alt porta styrningen smile

får kolla upp detta. Kan inte vara något annat än fel på wgn?


204 Inlägg
15 december 2014
Trådstartare
#9
Har hittat felet nu big_smile så nu skall man börja pyssla med laddtrycket så de hamnar där man vill ha de smile


5 686 Inlägg
15 december 2014
#10
Vad var felet då?

Ifall någon annan söker svar på liknande problem.


312 Inlägg
15 december 2014
#11
Skaffa en riktig bredbandslambda innan du börjar labba med högre laddtryck för att undvika några tråkigheter smile


204 Inlägg
15 december 2014
Trådstartare
#12
simlar skrev:
Vad var felet då?

Ifall någon annan söker svar på liknande problem.

simpelt som en slang till ic:n

ExtremeBoost skrev:
Skaffa en riktig bredbandslambda innan du börjar labba med högre laddtryck för att undvika några tråkigheter smile

lär juh kunna ladda 0.8-1bar iaf. måste dock ha en ny reduceringsventil för min är konstig rller så tar den in tjuvluft någonstans
Senast redigerat av Inox (15 december 2014)



Sök