Coolt! Hur tänkte du montera motorn? Transplanterar du in hela framvagnen eller bygger du in motorn i flaket på nå vis?
Jag ville bygga mk1 caddy med bakmonterad cheva smallblock, men insåg sen att det aldrig skulle få plats. Tänkte aldrig på en "framhjulsdriven" drivlina... Nu fick jag nåt att fundera över...
Coolt! Hur tänkte du montera motorn? Transplanterar du in hela framvagnen eller bygger du in motorn i flaket på nå vis?
Jag ville bygga mk1 caddy med bakmonterad cheva smallblock, men insåg sen att det aldrig skulle få plats. Tänkte aldrig på en "framhjulsdriven" drivlina... Nu fick jag nåt att fundera över...
Prenumeration lagd!
Hela motor subframe fjäderben + torn ska med mina mätningar passa på flaket utan större mods ja lite kapande å förstärkande här å där blire ju.
Finns btw en mk1 pickup med denna setup i sverige redan går som fan med över 500 hk.
Skulle vilja ha quaife diff egentligen för att lättare kunna svänga runt utan tugg. Får helt enkelt spara till en sån
Idag gick jag lös med vinkelslipen men jag måste ta lite mer upptäckte jag
Sen är jag lite kluven hur jag ska få in den där hade en tanke på att kapa av bakdelen mitt i hjulhuset för att lättare få in den men vore skönt att slippa så ja vi får se...