Nu är det dags att dokumentera mitt nya åka fort bygge då det är riktigt kul att få kommentarer och tips/trix köpte bilen i september och hade spanat längre efter något rörchassi att bygga på då min nuvarande camaro är alldeles för tung och synd att kapa sönder , men så hittade jag en annons på nitroz om en 142 rörchassi projekt så ringde direkt och prata , bestämde att jag skulle dit och kolla på den! sen var jag helt såld på bilen !
framvagn består av hemmasnickrade länkarmar med uniballs , 240 spindlar med coils , special övre fjäderbenslagring en bekant som gjort iordning , opel manta styrväxel
454 med 177 weiand snurra , 505 hk / 750 nm , vridet är fullt vid 2.3 k varv på endast 0.2 ladd mer laddtryck blir det nästa säsong , suttit förövrigt i min camaro körde 11.56 , 1670kg bil
GRYMT projekt...jag sitter klistrad o väntar på nästa uppdatering !!! Va siktar du på för totalvikt o va blir de för motor o låda ? / sven
wops missa , hm är jätte nöjd med 1100 , dels helt byggd för super gas de reglemente går jag efter, dock är de några rör som är lite extra ilagda sedan tidigare ägare, hur som så har jag tung bil innan och tror detta chassi kommer funka kanon
Detta kommer ju bli lysande! Grymt kul att du öser i en bigblock och faktiskt bygger seriöst från grunden, istället för en trött 350 som alla andra verkar göra..
Lägger prenumeration Jag bygger 25.4 chassie i Nissan Skyline med 9" bakaxel och Skyline motorn. Kolla gärna in mitt bygge! Ser fram emot dina uppdateringar!